söndag 27 november 2011

Nu är skeden historia

Sawadee

Många har undrat vad sawadee betyder. Svaret är faktiskt många
ord. God dag, hej, välkommen osv.
Söndag och då är man smart och åker till grossisten för att handla.
Fy tusan vad jag misstog mig. Fullt med folk. Naturligtvis har det
varit full rulle fredag och lördag så förråden måste fyllas på.
Det var bara att acceptera faktum och trängas och stå i kö.
Översvämmningarna i Bangkok gör att det är slut på Wasa
Knäcke och lär väl dröja innan det kommer nytt.
Jag saknar det lilla runda kvällsmackan!!
Nu är det ju lite problem med att åka motorbike med sidovagn
då allt som är kylvaror blir varma av luftdraget. Vad att göra?
Jo, jag hade med mig en plastlåda att förvara varor i men den
är ju inte så bra för kyl/frysvarorna.
Lösningen är att inköpa en frigolitlåda till priset av ca 25 kronor.

Inser att det kommer att bli problem med locket som kommer att
lätta i vinden. Där kommer plasten som lådan var i, väl till pass.
Snurra den och den blir ett rep och bind fast.

Bundet och klart för hemresa

Väl hemma var det dags för att fixa lunch. Nu när jag ett par dagar saknat
ost så blev det ostgratinerade grönsaker. Gott och nyttigt!
Kryddas sen med mycket Maggie så kan inget slå detta.
Fast detta kommer mycket, mycket nära.
Friterade räkor, wokade grönsaker i oystersås och fruktmix
Mischa är nu en trogen kund i bokhandeln där han också finner
en massa andra prylar. Solkrämer och snorkelutrustning till vrakpriser.
Prylarna måste naturligtvis provas fast bara på torra land

Nu är skeden historia!!!
Skeden som öppnat ventilen i kaffebryggaren har nu tjänat ut.
Skeden tryckte upp ventilen som den nya kannan inte var
konstruerad att göra.
Efter lite Uppfinnar Jocke så var det en enkel operation.
Borr och ståltråd har fixat fel många gånger, och likadant i detta fall.


Nu slipper jag en neddränkt bänk med besticklågor som svämmar över av kaffe
när skeden lossnade. Tack och lov!!

Nu är det väldigt lågt vatten både morgon och kväll så det blir även
en tur mitt på dagen så Sun får sina simturer. Han kan ju
inte bara ägna sig åt fiske.

Han har nu fått konkurrens av ett par hägrar (tror jag) som också fiskar.


 Vad man tycker om tatueringar är ju väldigt delat. Själv är jag inte
så helt såld på detta. Man kan ju få se en hel del av detta här nere.
Som tur är, så kan väl några tatueringar som jag ser som förskräckliga,
fall en annan på läppen.
Jag hoppas verkligen att damen på bilden är nöjd med sina för
annars så ligger hon väl inte så bra till.

Se och njut eller kräks!!!!


Blir du sugen på en liten ros på häcken till jul?
Kanske ett julklappstips för far??


Nu är staken i bruk och den är den perfekta nattbelysningen.

Det känns otroligt skönt att inte behöva se fram till julen och
veta av en massa måsten som ska till. Här är det bara
att ta det lugnt. Ska göra en Jansson har jag tänkt.
Kennet har en massa ansjovis i frysen så det blir
en äkta. Förhoppningsvis så är det några här
nere som vill komma att äta surströmming
någon dag i Julen. Det är bara att
anmäla intresse!!!
Tel 0899709918

Ha det gott

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar