lördag 12 november 2011

Frestelsen är härlig

Sawadee

Ser att modern till vår son Danny har förstått livets gåta.
Det är ju festligare att finna vägen själv än att någon annan
ska visa den. Så här på ålderns höst är det en självklarhet
att vägen till frestelsen ska användas så mycket som möjligt.
Alltså: trampa upp stigen så den inte växer igen för då blir
allt så tråkigt.
Ganska härligt att göra vad som faller en in och inte behöva
ta hänsyn till någon annan. Ge järnet innan det rostar är
min paroll!!


Nu är vattenledningen förlängd och jag slipper brottas med
kaktusen när det ska spolas hund och fötter



Det är ganska festligt med alla andehus som har blivigt
kasserade och kastas vid något litet "tempel".
Någon familj har drabbats av något tråkigt och då är det dags
att kasta huset och skaffa ett nytt så att man är skyddad
en tid igen..  

Bland dessa andehus såg jag följande "skulpturer"

Inte fan skulle jag vilja ha dessa figurer i min trädgård

Detta måste vara världens enklaste rök. Ett galler med
en korrugerad plåt över och fisken blir bara såå bra.
Naturligtvis är denna innovation designad av och i
sjözigenarbyn. Elden brinner utanför och när det blir
mera glöd så placeras den under fisken.

Dessa blommor är stränderna nerlusade med. Dom är bara
så fina. När kvällen närmar sig så knyter dom ihop sig och
nästa morgon så är det dags igen för att veckla ut sig.

I trädet där jag band fast alla orkidéer har dom växt som tusan.
Rötterna har växt och är nu spridda runt grenar och stammen.
Rätt så många har börjat att blomma och många knoppar
är på gång. Det är naturligtvis så att dom trivs i sin rätta
miljö och inte i krukor placerade i för mycket solsken. 

Nu svetsas det för fullt på Lehnas hus. Snart är det dags
att lägga på takbeläggningen.
Hon har redan beställt köksinredning så det kommer
antagligen att gå fort som fa.. när taket är på.

Nu har jag bott in mig i huset och klarat av en massa måsten
så nu är det läge för att njuta av livet. Naturligtvis är det en del
saker som är kvar och måste fixas. Lehna och jag ska ordna så
att vårt sista hus nu blir registrerat på vår firma. Vi hoppas och
tror att de ska gå lätt som en plätt.

Har också fixat  en av våra cyklar som hade lite dåliga hjul.
Bak och framhjulet lämnades in och alla ekrar byttes till det
fantastiska priset av 1260 bath (300 kr) vilket med svenska
mått är ett stort skämt. Helt otroligt att få detta gjort till ett
sådant pris. Helt i linje med en pensions inkomst!!

Ha det gott

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar