onsdag 9 november 2011

Trodde jag var klar


Sawadee

Jag min dumma fan trodde att jag var klar med alla snickerier
och allt som hade med bädden och lådan att göra!!
Icke sa Nicke!!
Naturligtvis så insåg inte denna farang att allt naturligtvis
måste kläs med vaxduk. vilket inte var det lättast när
det bara finns spik med huvuden som knappnålar.
Herre Gud vad jag längtade efter mina galvade pappspik.
Märkligt att det inte i detta landet finns galvad spik utan bara
spik som rostar direkt när man tar dom ur förpackningen.
Parasoll ska upp. Jag saknar min skruvdragare så allt
skruvande och barrande måste ske i huset. Vilket får till
följd att prylarna måste märkas och sen köras upp till
huset för att göras i ordning. PHU!!!
Vaxad och klar
Lehna har snart fått tak över huvudet. Lite problem med att det regnar
varje dag och då är det tydligen problem med att el-svetsa takstolar.

Har varje morgon på stranden sett en båt som något överlastad har
farit iväg. Inte har jag kommit ihåg kameran förrän i dag och turen
var på minsida för dom hade ännu inte förlist.

Inte en flytväst så långt ögat når

Kennet!! Du lämnade Phuket lite för tidigt för att få uppleva det helt stora!!!
Nu kan vi köpa pepparrot på Macro!!

Efterlängtad vara som har släpats från Sverige


Nu är det snart ( 10/11 ) Loj Katong. Festligheter till skördens
ära och massor av bananbladsbåtar skickas ut på vattnet.
Massor av Kom Lojer (rislampor) skickas upp i skyn.
Otroligt fint i nattmörkret. Själv hade jag naturligtvis
beställt tid hos frissan för att vara till min fördel
på den stora dagen/kvällen. 
Elegant så det räcker och blir över

Mischa, lehna och jagar i dag antagligen inne på världens rörigaste
second hand butik.
Förstår inte hur dom kan ha en aning om vad som finns där.
Så djävla mycket skräp och skit. Av varorna som fanns hade
dom massor av samma sak. Bla gamla hårtorkar från hotell,
vattenkokare, kaffekokare utan kannor, kontakter, sänkläder
osv i långa banor. Skulle vara förståligt om det sändes vidare
till återvinning men det tror jag inte är fallet.
Rörigt??




Fullständigt ofattbart vilken röra
Har nog sett världens minsta longtail boat på stranden i Rawai.
Ser så mysigt ut när gubben far iväg ut på fiske. Båten går
utav bara fa..


Longtail mini


Ska i dag preparera och göra i ordning 4 st fläskfiléer som jag
inhandlade i går. lika bar att laga till flera och stoppa i frysen
så är det gjort.

Ska i dag vara lite nyttig och flytta en vattenkran ute. Det är
inte så kul att använda den då jag måste brottas med en
kaktus för att nå kranen. Ryggen blir alldeles prickig
av alla taggar som sticker.


Det måste vara lättare att dra ny vattenledning än att
flytta på kaktusen!!

Undrar hur många av er som kommer att äta gås och
svartsoppa på Mårtensdagen?
Här nere är det inte så vanligt med gås, men anka finns
det gott om.

Ha det gott

Sverker




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar