onsdag 16 november 2011

Badpojke till damerna

Sawadee
Fick ett mail från min boulekompis Åke i Gubbhög
Han har kontakter på socialen och har därifrån hört detta:

Apropå Råsunda så var det pojken som Socialen ville omplacera- dom sa
som så att han skulle bo hos sin fader - det vill jag inte - varför då? Han
slår mig - då får du bo hos din moder - det vill jag inte - varför då? Hon
slår mig också Om jag finge välja sade pojken så vill jag bo hos
Djurgårdens IF . varför då? Jo dom slår ingen!
Detta måste ju naturligtvis vara helt sant!!

Min printer fick tuppjuck och ville bara ta imot hälften av pappret.
Bara att åka till leverantören och få en garantireparation.
Som tur var så hittade jag garantisedel så det skulle
naturligtvis gå lätt som en plätt. Tyvärr så skapade vattnet
i Bangkok lite problem när verkstaden låg i stan. Tog bara
2½ vecka så var apparaten åter till mig. Bara att plugga in
och skriva ut!! I påsen med kablar låg icke överraskande
kablar till ett helt annat märke. Bara att åka tillbaka men
förväxlingen hade skett i huvudstaden så jag tackade för
mig och fixar det själv.
Felet på printern var en död gecko som ställde till det.

Banana IT som förväxlar kablar

Nu har jag tagit min Mats ur skolan när det gäller
massagebädd och div. tillbehör. Allt ska vara klart
och som grädde på moset gjorde jag prislista på
Engelska och Ryska!! Om jag har någon läsare som
kan ryska skulle jag vara glad om vederbörande talar
om ifall jag gjort något fel!


Har fått hänvändelse från kvinnliga läsare som vill ha en
badpojke lite då och då. Naturligtvis så kommer jag att
servera er det läckraste som stranden har att visa.

Håll till godo!!

Något att hålla i när åskan går
I dag fick Sun en fin fångst. En krabba som han grävde upp med
att göra ett hål på nästan i meter. Såg bara svansen på honom
när han var i farten.
Här avsmakas krabban
I dag när jag stod löddrig och härlig i duschen så tog vattnet slut.
Felsökning startar och felet upptäcks. Råttor har varit i pumpen
och frossat på isoleringen på kabeln. Efter avtorkning av löddret
så bar det av till hardwareshopen för att köpa delar.
Efter 1 timme rann vattnet igen och duschen kunde fullgöras.
Här har det frossats!!

Här är en gecko som sitter som extra säkerhet på myggnätet och fångar dom som
försöker ta sig in i bloggstugan.

Ganska otroligt nu när jag är pensionär så räcker dagarna inte till.
Den är ett par timmar för kort och helt plötsligt efter hundrastningen
på morgonen så är kl 5 igen och det är dags igen.
Lehna och jag var idag till några mäklare för att kolla läget på
egndomen och höra om någon har intresse att försöka sälja
rubbet. Får vi ett bra pris så är det väl inget att tveka på.
KIanske det är bättre att vara hyresgäst.

Mischa har nu på ålderns höst fått sin första tattoo!!
De du Prising!!!
Alltså ett "thai tattoo". Detta är ett brännmärke på höger
insida på vaden efter att ha brännt sig på ljuddämparen
på en motorbike. Många, många turister får detta.

Ha det gott nu när äntligen värmen har försvunnit
enligt Radio Stockholm.

Satt uppe i natt med start kl 03 och såg Sveriges match
mot England på datorn. Inte så kul!!

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar