måndag 21 november 2011

Sang Som ett måste!!



Sawadee

Glömde i min förra blogg att tacka Daje för hans påpekande när
det gällde min ryska översättning. Det är ju otroligt vad man tappar
av språket när man inte har praktiserat det på länge i tal och skrift.
 Återigen tack!


Det är otroligt vad med snäckskal som jag hittar på stranden när jag
är där morgon och kväll. Dessa "skruvar" är jag helt betagen av.
Skillnaden mellan Rawai och Nai Harn är att på den sist nämnda
så finns det nästan inga snäckor men på Rawai så ligger dom i drivor.


Monster??


Här kommer några som ser ut som utomjordingar




Häromdagen sågs en känd f.d. bibliotekarie från Gävle när
han försökte hålla tungan rätt i munnen vid spel av
boule på stranden på Kata.


Detta mina vänner är något av de bästa som Thailand kan bjuda på!!

Romen Sang Som.
Det är god att dricka, passar i såser och all annan matlagning,
i bakverk, till flambering osv.
Priset för en liten flaska varierar från 100-125 Baht (ca 25 kr)
I min packning hem så finns det alltid 1-2 helrör för att den
kulinariska finessen ska frodas i skärgården.
Får prova Sang Som strömming till midsommar!!

Nu är det måndag igen och en ny arbetsvecka står för dörren. Det
blir inte blåställ men shorts i blått. Hittade ett par i en låda som
satt som gjutna på mig men glädjen varade inte längre än
till ett möte med Lehna. Hon utropar glatt att "där är ju mina
shorts som jag fick av Åke". Så nu är det att gå i mina gamla
och för stora ( har tappat 6b kg sen ankomsten ) shorts.
Får väl ta mig till Tesco och inhandla några nya.

Hoppas att ni snart får vinterväder och snö så att adventstiden
blir vit, kall (ej tö) och fin.

Ha det gott

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar