torsdag 24 november 2011

Plötslig storm

Sawadee

Nu Kennet har din Avokado blivigt planterad och skjuter i höjden.
Hur ska den placeras? Soligt, skuggigt eller mitt i mellan??


 Har jag fått ett mail från Vitvarubosse, som har insett
att ett liv med pension har ett högt värde!!

Vad gör Ni gamla när ni går i pension?" Jag till exempel var lycklig lottad. Jag var
kemiingenjör, så jag fortsatte att forska.
Min favoritforskning är att pröva
att förvandla öl, vin och whisky till urin.

Denna typ av forskning tycker jag mycket om och gör den varje dag med stor framgång.


Vilken otur att jag inte var kemiingenjör!

Lehna och jag var en tur till vår advokat i Karon och på hemvägen
stannade vi till och åt en smaskig lunch på cocosmjölkssoppa. Jag
med kyckling och hon med sjömat, Vitlöksbröd naturligtvis ett
måste till detta. Detta ställe ( 3 restauranger brevid varandra ) är
naturligtvis fullproppade på kvällen vid solnedgången.
Måste vara en maffig syn och se solen när det försvinner vid
horisonten ( om du ställer dig på en liten pall vid havet så dina
ögon kommer 2 meter över havsytan så är horisonten 5,05 km bort).

Här kan vi snacka utsikt!

Nu börjar turisterna invadera stranden

Nu börjar det komma båtar. Vid jul brukar det vara 90 - 100 stycken på redden


Var bröllopsfotografering på stranden när jag var nere med Sun. Stor fest i
sjözigenarbyn redan kl 17.

Dessa barn var helt fascinerade av Sun och hans simmande efter pinnen

I går kväll var vi på markanden i Rawai som pågått en vecka. Levande musik
och ett djävla röj lovades, och då måste man ju dit för att göra det.

Här suger det i tarmen på Mischa. Det är bara så svårt att bestämma sig.

Allt ser inte så gott ut men thaiarna äter för glatta livet

Här kan vi snacka Dagobertmacka. Jag vet faktiskt inte vad det är.

Här säljs garanterat äkta kopior av de mest kända märken för ca 40 kr.

Här var det ös så trumhinnorna spändes till bristningsgränsen

Helt plötsligt så startar en full storm och ett ösregn. Har aldrig varit med om ett sådant
väderskifte så snabbt. Tälten över försäljarna lyfte och det blev ett fullständigt kaos.
Folk kastade sig för att hålla fast tälten så dom inte skulle blåsa bort.
Vi och en massa andra faranger fann ett ställe med murväggar och
plåttak där det såldes pilsner så det var bara att gå in och gynna denna
förutseende försäljare som hade sitt på det torra.

Här gäller det att hålla i.

 Mischa och jag var i dag till Immigration och fixade en extra månad så nu kan
vi vara här tom 13/1 då vi måste lämna landet för att sen återkomma för att
börja på det andra visat på 2 månader. Sen kan vi köpa en ny månad
igen. Snacka om krångligheter. Men efter mina mina 2 x 2 månader +
2 extra så måste jag lämna landet igen och vara borta i minst
24 timmar och återvända med flyg!! Phu!!

Vid Immigration stod denna bil som arresterade blir transporterade med.
Kan lova att Mischa var glad att han höll sig i skinnet på marknaden.

Nu är snart allt underarbete gjort på Lehnas tak så snart kommer väl
takbeläggningen på.

En som jobbar och 4 kollar läget ser det ut som.
Här i Thailand är det ett måste att ha druckigt en massa pilsner på
 flaska innan du ska spela Bingo för annars är du chanslös. Du kan
 ju inte markera bingobrickanom du saknar kapsyler.
 

Det är klart att det inte måstes dricka lika mycket som i Sverige för här
är det bara 16 rutor mot 25 hemma.
Ha det gott och börja nu planera inför adventen så att du inte behöver
stressa ihjäl dig.
Ha det gott
 
Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar