fredag 4 november 2011

Råka i klistret


Sawadee

När jag var på brädgården så blev jag otroligt överraskad. Alla
sprang omkring med en cigg i munnen. Golvet var övertäckt
med såg- och hyvelspån. Man fattar ingenting igen. 



Nu var det inte bara en bänk som stod på önskelistan. En låda
för att förvara madrassen och div. prylar är ju ett måste.
Lådan skulle vara lika bred som bänken och den är ju 2,44 meter.
Det var bara att åka till brädgården igen.



Här har det körts långadelar till lådan. Kan tala om att det var en
rysare för det var i rusningstrafiken.

Nu är det bara gavlarna som fattas.



Nu äntligen är lådan färdig!! Det känns som att det bästa vore
 att lägga sig i den och be att någon spikar igen.

I dag på Rawai så körde jag skiten ur Sun. Viket fick resultat
att han inte ville ut efter pinnen utan i stället rulla runt i sanden.



Vilket fick till följd att jag själv fick simma ut efter pinnen!!

I den lokala butiken finns det många märken och sorter
av bekämpningsmedel. Problemet är att det bara står på
thai så man vet inte vilka djur det är som kommer att dö.


Här är väl i alla fall en höjdare!!!!!!!
RÅTTKLISTER!!!!
Har väl hört uttrycket att råka i klistret och förstår
väl nu vad det handlar om.

Hade besök av en grodart som jag aldrig sett förut.
Den var helt otrolig på att hoppa långt. Kanske inte
så konstigt med desa långa ben.

I dag blir det fruktmiddag. Härliga bananer och mango.
Orkar inte laga någon mat när jag stått i solen och
jobbat under dagen. Frukt är inte fy skam när den
är lokalodlad.

Hoppas att bli färdig med lådan i morgon. Har nu fått hitleverarat
vaxduk som den ska kläs med för skydd mot regn och sol. Och
jag som trodde att den var klar. Förhoppningsvis så körs allt
ner till stranden på söndag. Jag som trodde att det max skulle
ta 2 dagar.

Ha en skön Alla helgons dag

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar