fredag 31 augusti 2012

Smaskig buffé & V75

Sawadee  

Ja nu är boule året i Roslagen över.
Alla gjorde en fantastisk insats på buffén.
Som vanligt så var det en del tekniska detaljer som måste
förhandlas av tekniska kommittén.
Naturligtvis så griper den självutnämde ordföranden ordet.


Han är väl respekterad för han är den av oss som har
fullständig kontroll av sitt kapital.


Enligt hans devis så är plastpåse säkrare än ett 
kassaskåp i pansarplåt. Vem kan motsäga en
sådan vis herre?

Vad denne gentleman vill framföra är att föreningens
siffergranskare (poängräkning) och protokollör har förärats
 Gustaf IV Adolfs hedersmedalj av högsta klassen för
hans förmåga att hålla ordning i alla protokoll under
våra drabbninmgar.


Stolt medaljör i stundens alvar


Tror du att den här bilden  gör situationen rättvisa?


Nu djävlar börjar det suga in tarmen.
Ingen ärtsoppa så vi får väl ta det som finns.


Lite rökt renstek får väl duga!


Lite Jansson, potatisgratäng och stektpotatis


Entrecot, Roastbeef och Lammkött. Nu är det väl inte det lamköttet
jag tycker bäst om. Var är Rådjurssteken??


En liten aptitretare


En till


Korvskivor och en massa smaskens


En diabetikers önskedröm eller diabetissköterskans mardröm




På vägen hem ser jag tre rådjur som hade passat på buffén.
När jag fotat klart så ser jag tre till så det hade inte varit
något problem att få till lite rådjursstek till buffén.
 


 Nu är det bara att invänta regnet som Lage Larsson spått
att vi ska få hela dagen. Kanske ett plus för då är det
inget finväder som lockar mig ut. Kan sitta inne hela
dagen och studera startlistan för lördagens V75.
Jobbar med den under stor press då Lasse som jag
spelar med drog i storkovan förra lördagen.
I vårt spel gäller det naturligtvis inte att håva in
mest pengar, utan ha flera rätt än vad den andre
hade lördagen före.
 
Tänker ta lite Havre Fras till frukost för jag tror att det
hjälper vid spel på hästar.

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar