fredag 10 augusti 2012

Usel mobilkontakt

Sawadee

Jag tror att jag blir tokig! Ny operatör för mobilen och
naturligtvis så fungerar den inte.
Här år det ett område på 2 x 2 km som är utanför 
(nästan) all kontakt på mobilnätet.
Vid kontakt med Comviq så får jag svaret att det inte
är fel på deras nät. Har jag ingen kontrakt så skiter dom i det.
Dom kollar på postnumret och tyvärr är det ett jättenummer
som täcker nästan hela Rådmansö och där är det ju inga
problem enligt dom. 
Nu byter jag till Telia så får jag se vad som händer?
Är imponerad av deras service för 2 timmar senare får jag ett
sms att jag blir deras kund 13/8 med samma nummer.
Får nu se hur deras kontakt fungerar.

Nu i dessa OS-tider så känns kroppen sliten efter alla genar.
Har i dag varit med i grenen holkbyggning av rivningsvirke
 och väntar bara på medaljen.



Vem kan slå denna holk?

Jag har fixat en fantastisk automat med  mat till fåglarna men inga kommer
och äter- Varför?? 

Jo
Utanför huset så sitter en fågel i trä och viftar med sina vingar



och det gör att småfåglarna får tuppjuck. Men nu är fågeln
flyttad och snart är väl småfåglarna tillbaka.

Lehnas bror och jag har hjälpt henne att få gamla hönshuset
i våg vilket inte var det lättaste på den ojämna marken.


Det blev att lyfta med garage domkraft och palla under


Här är det nedförbacke


Inte nog med att huset skulle i våg. Tanten skulle också ha
en trappa i fronten.


Till slut blev den i alla fall färdig och vi utspisades med 
te och mackor.

Nu är det bara att dra hem och kolla in 200 metern där
väl Bolt kommer att ta guld.

Ha det gott

Sverker



1 kommentar:

  1. Hej Sverker!

    Jag hoppas du blir nöjd med ditt val och jag önskar dig varmt välkommen som kund hos Telia.

    Snygg holk förresten :)

    Med vänliga hälsningar
    Erika Börjesson – Telia Kundservice

    SvaraRadera