söndag 29 maj 2011

Globetrotter med klös

Sawadee
Nu är klockan slagen!!!
Dags för resa till Sverige.
16.30 svensk tid så lyfter Thai Airs plan med destination Bangkok.
Därefter blir det ett byte i Köpenhamn och sen så landar
en lätt förvirrad åldring på Arlanda 08.35 på måndag morgon.
Skönt att inte ha något jobb att behöva passa utan
att man i lugn och ro kan anpassa sig till vardagen.
I dag ska jag vara så lång tid som möjligt på stranden
för att försöka få lite av den färgen som turisterna
är ute efter.
I går vid hundpromenaden på stranden så hittade jag fröet
som jag letat efter så länge. Fröet är väl snarare en nöt som
ibland flyter i land här. Nöten ger upphov till ett fantastiskt
träd men otroliga blommor.
Nu är jag ju inte kvar och kan sköta om nöten så jag har fått
Kennet att bli fosterförälder under tiden jag är i Sverige.
Ska bli spännande och se om den tar sig.
Vad jag inte trodde så är det den spetsiga sidan som ska
sättas ner i jorden.
Här är det en globetrotter med klös!!!! I går kväll så bjöd Kennet på resahem middag. Han åker till Sverige dagen efter mig. Det var karrè med klyftpotatis och kantarellsås. Mums som alltid när Kennet står vid spisen. I kväll innan avfärd så avåts en pizza hos hyresgästen Nini.
Han berättade att han haft en beostare som brukar komma
in i hans rum och tjattra lite innan han far ut igen.
För ett par dagar sedan b lev han lite skrämd när Nini
vaknade upp och följden blev att beon flög upp och fick
en smäll av takfläkten så han åkte in i fönstergardinen.
Ramlade ner på golvet där han sedan sprang ut.
Följande dagar så kom han in i rummet ett flertal gånger
och uträttade sina behov på golvet viket han aldrig gjort
förut. Antagligen en hämd för smällen från takfläkten.
Vad göra?? Nini som är uppfinningsrik köpte en slangbella
och började träna. Nu är beostaren en före detta.
Så kan det gå när man kackar i andras bo!!!
Hej och tack till er som läst och stått ut med min blogg.
Kommer att fortsätta även när jag är på Rådmansö, om
det är av intresse.
Sitter nu på Phuket International och väntar på
ombordstigning.
Ha en fin sommar
Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar