söndag 15 maj 2011

I väntan på matchen

Sawadee
Nu är jag/vi i väntans tider. Vi är ett gäng svenskar som ska till Dee bar
kl 01.30 för att se VM finalen. Blir nog rätt många som samlas för
att se denna tv-sändning.
Sist jag såg Sverige i en final här nere var OS-finalen mot Finland
som vi vann. Vi var 9 svenskar och en finne. Han blev lite mobbad
fast bara mot slutet för det var ju en spännande match som avgjordes
först i slutet.
Här kan man nu fixa tillgång till alla svenska kanaler men då
måste man ha en bra internet anslutning.
Det här är gatuskylten som sitter vid "min"gata. Vet inte om det är avsiktligt att skylten lutar för den är en lång nedförsbacke!
Detta vykort fick jag i lådan för två dagar sedan. Det postades i Egypten
12 januari och kom fram 12 maj. Air mail har man hört talas om men
detta måste vara kamel/karavan post!!!!
För ca 750 mil är detta i längsta laget. Ca 2,4 km/timmen har det färdats
och det är väl vad en kamel klarar av? Kanske Lina och Patrik hade
knapert med stålar till frankering så därför hamnade detta antagligen
i kamelväskan.
Tack i alla fall för kortet!!
Här är en ny turistfälla!! Varför sätta vattenmätarna under ytan eller inne? Så här är det ju praktiskt att sätta dom så att kunderna snubblar och ramlar in i butiken. Hade detta varit i USA så hade det inte varit så svårt att skaffa sig en förmögenhet i ett skadestånd. Ska nu försöka få lite sömn innan matchen så jag inte knoppar in. Ha det bra Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar