fredag 27 maj 2011

Slut på härligheten

Sawadee
Nu börjar jag se slutet på vistelsen i Thailand för denna gång.
Tiden bara rinner iväg och det är som vanligt massor som måste
fixas innan avfärden.
Här är Jürg och Brian vid vår bar vid stranden Nu har Jürg den förrädaren flyttat sig till andra sidan och använder ett morgontomt massageställe till att sitta och filosofera vilket i sin tur har lett till att Brian också går det. Varvid jag ensam sitter och ugglar i våran bar. Ni kan se hur kort skuggan är 20 minuter i 12 på dagen. Inte konstigt att det är varmt. Solen står nästan rakt över huvudet fast det är en bit till ekvatorn och det är ca 25 dagar tills solen står som högst. Det jag kommer att sakna är alla dessa Hardwarestor som finns överallt. Roslagens Järn kan slänga sig i väggen!!
Här är stället att avreagera sig. Det är bara att gå loss
på sandsäckarna.
Om inte det räcker så kan man ju gå upp i ringen med någon
halvtaskig thaiboxare så får man se att man lever.
Mina 9 månader här nere har varit helt fantastiska och det
är med saknad jag återvänder till Sverige. Det har varit
många positiva saker och faktiskt många negativa som har
hänt under denna tid.
Naturligtvis så är ju inte livet en dans på rosor hela tiden
för det finns ju törnen som man kommer i kontakt med.
Det är bara att gilla läget och komma igen!!
Ska i kväll till Mammas o Pappas ( andra gången på min vistelse)
för att äta BBQ så att hundarna får sig lite ben i morgon vid strandturen.
Känns tungt att lämna dom nu men trösten är ju att
dom är i bästa händer. Tyvärr är väl dom händerna
alldeles för bra och dom kommer att se ut som
två klot när jag återvänder.
Ha det gott
Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar