onsdag 25 maj 2011

Hink o spade

Sawadee
Nisse Lund Larsen tycker att jag ska släppa hinken o spaden i
sanden och komma hem.
Inte ska han tro att jag lämnar strandredskapen kvar, för
vi har ju också en liten sandstrand på Aspnäs.
Där kan jag ju fortsätta mitt arbete med sandslott och kakor!!
Inför hemresan så handlar det bara om att frossa!!
Mango och bananer i långa baner.
På kvällen blir det en tur till Li Lee och den hääärliga Gordon Bleun På väg ner till stranden vi dammen har följande skylt kommit upp
Det ska byggs ett Sportcentrum.
Nu blommar träden med dom härligt röda blommorna
längs vägarna. Dom är bara så häftiga
Nu har det täppts till vid in/ut-flödet till dammen. Gäller
nu bara att det inte kommer en dag med regn så kommer
fördämmningen att brista!!
När jag såg detta så föll en liten polett ner, och
då säger man som thaiarna Ahaaaaaa med
mycket nasalt ljud!!!
Lägstanivån av vattennivån ska alltså höjas.
Men likt förbannat så förklarar det inte alla dom
sandsäckar som finns på andra sidan vallen.
Nu har det återigen kommit dessa blå maneter som inte är
större än en kapsyl. Det var tusentals i vattenlinjen nu
på morgonen.
Måste ju säga att dom är ganska fina
Undrar vad detta är för någonting?
Är det en solbadare som somnat och nu ligger på botten?
Nu är det ju så att längtan efter:
Ljusa kvällar, Hushållsost, Fil (typ fjäll),
Fäbodknäcke, Keso, Surströmming,
Svenska räkor, och sist men inte minst
Bryggdans med dragspel!!!!
Börjar att kännas i kroppen.
Nu är väl mitt knä inte i bästa form så
jag får väl lyssna på dragspelsmusiken
i stället för att dansa.
Boulen är ju självklar så den behöver jag
naturligtvis inte nämna, vilket jag därmed
inte gör.
Ha det gott
Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar