tisdag 17 maj 2011

Ja vi elsker dette landet.......

Sawadee
I dag höjer vi en skål för Norge på nationaldagen.
Ni ska veta att alla norrmän var dom än är i världen så är dom "på tå".
Det är parader och tåg av barn och vuxna med flaggor
ropande hipp, hipp, hurra!!!
Glass och pölser (korv) till barnen och pils och brända
och jästa drycker till dom vuxna.
Alltså: den 18 Maj så ska man tala med små bokstäver
till dom som kommer från vårt grannland
Själv ska jag fira med att gå och äta hos "Tysken i skogen" som
numera heter Lee Li och har flyttat från skogen till
Soi Samarke 2.
Härliga priser och god mat, värdig en nationaldag.
Nu är det inte många turister i stolarna
Nu har ut/in-flödet till dammen blivigt full med sand. Det
är första gången sen augusti 2010.
Dagen efter så hade grävmaskinen som jobbar vid dammen
grävt upp igen.
En skylt, som ni ser av texten förbjuder vid vite av 2.000 baht
försäljning nere vid parkeringen. Hoppas nu att detta minskar
thaiarnas möjligheter att skräpa ner så in i hel......
Så här ser det ut på morgonen efter att det har varit
thailändsk picknick.
Det är för oss faranger fullständigt otroligt att man inte
tar upp skräpet efter sig.
Fann till min förtvivlan att jag saknade min telefon på kvällen
när det var dax att krypa till kojs. Det blev att försöka tänka
tillbaka och lura ut när jag använde den sist. Kom inte ihåg
att jag ringt något samtal under dagen så det blev lite svårt
att dra sig till minnes någonting.
Hopplösheten kändes betungande. Inte för att en telefon
kostar skjortan för du kan köpa en för 100 kr. Problemet
är ju att när det skaffas nytt SIM-kort så blir det nytt nr.
Visitkort blir det att skaffa nya och sist men inte mins
så är ju telefonboken borta!!!!
Kommer sen att tänka på att jag naturligtvis tagit ur
telefonen från fickan i shortsen vid badning.
Kan den ligga kvar i "baren"??
Upp före mörkrets uppbrott och ner till stranden.
Vad är det jag får se där?? Jo telefonen ligger
under bordet och måste ha fallit ner mellan springorna
medan jag var i vattnet. Kanske någon av hundarna
som hade varit uppe på bordet och petat ner den.
Lyckan var fullständig!!!
Arbetet fortsätter vid dammen och vi alla är
fortfarande helt frågande vad det är som ska ske.
Ha det bra och till er norrmän vill jag säga: "Ta det roligt i dag"!!!!
Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar