måndag 23 maj 2011

Nu är Ågren här

Sawadee
Ja, då har Ågren kommit i full styrka. Det är som vanligt varje
år, när hemresan närmar sig att en ångest kommer som ett brev
på posten. Tyvärr blir det värre för varje år men det är bara
att gilla läget.
Får glädja sig åt strömmingsfiske och lata dagar väl
hemma, när alla måsten (målning, gräsklipp, rensning
av garage/förråd, skaffa någonstans att bo) är
avklarade.
Var till Tesco vid Chalong (mellanTesco) och fann att nu var
utbudet utökat med Svensk sill tillberedd i Tyskland.
Norsk lax i skivor fanns det också!
Får se hur länge det dröjer innan Röda Ulvens
surströmming går att köpa?
6 olika inläggningar men priset är i hösta laget!!
Ca 50 svenska kronor per burk!!!! Färgen på laxen gör att man inte blir så sugen Finns hela frusna laxar att köpa på Makro (grossist) Här sitter jag med min favorit kommissarie Bäckström. Han är bara så hääärlig!!
Här spanas det mot det kommande ovädret. Det som ser ut
som blå himmel är åskmoln!!!
Det myckna regnandet har gjort att det inte i år är torrt och
bränt Sluttningen på bilden brukar vanligtvis vara helt
sönderbränd utom regnperioden och en lite tid efter denna.
Har bara vattnat en gång på tomten och då kom det massor
av regn dagen efter. Vid morgonturen till stranden kom det ett otrevligt ljud från
sidovagnshjulet. Var bara att hoppas att det skulle hålla
tillbaka.
Turen höll i sig och när jag ville boka tid på verkstaden så
stirrade dom lite konstigt på mig och frågade varför inte nu??
Av med hjulet och koll på kullagren
Det här var väl mer lager än kul.
180 Baht (35 kr) gick hela kalaset på. Arbete och 2 lager.
På det priset finns det ju inget att klaga på!
Här är det full fart med gjutningen av grunden till Lehnas hus. Nu frossas det i Mango!! Otroligt söta och goda. Priset
är i botten och marknaden bågnar av Mango i olika former.
Tänker äta så mycket jag orkar så jag blir less och inte
behöver längta efter mango när jag är i Sverige
Läser i Roslagsposten följande: Den varg som i söndags angrep
( sex stygn) en person i Penningbytrakten har visat sig
vara en kamphund. Det föreligger ingen anledning till oro,
när kamphundar mycket sällan jagar älgar eller rådjur säger
Roslagens Jägarsällskap!!!
Ha det gott från mangoäteren
Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar