torsdag 19 maj 2011

Meningslöst arbete???

Sawadee
Nu sker någonting som vi i baren inte har den minsta susning om
varför detta till synes helt idiotiska sker.
Varje morgon och eftermiddag så är det en grävare som öppnar
upp stranden mot dammen. Varje dag och natt så blir
det igenfyllt igen av tidvattnet!!!
Det kan ju inte vara för att tömma dammen att det öppnas upp
för den fylls ju åter på vid högvatten.
Detta måste vara någonting för den högre skolan som
vi vanligt döda inte fattar.
Vi följer med spänning arbetet och river våra huvuden!
Här öppnas det upp vid 7-tiden Så har ser det ut 5 timmar senare
Var häromdagen på frechmarket.
Massor av thaiare som köper sina råvaror på detta ställe.
Nu är tiden inne för Mangon. Billig och otroligt god
Lökar i olika storlekar och sorter
Mums fillibabba!!!
Färdiglagat finns också
Lite av varje
Grönt så det förslår
Här var någonting vid en köttdisk som jag inte köpte!!!!!
Kyckling/höns som är alldeles gula. Varför vet jag inte
Här är det småfågel som gäller. Beostarar????
Luftig köttavdelning
Bara ett litet urval av alla de sorters ris som finns.
Faktiskt finns inte grötris!!!
Nu är ananassen på topp. Den gröna som ligger i fronten
trodde jag inte var riktigt mogen men där hade jag fel.
Det är en annan typ och den var så otroligt söt och god.
Är det sant att i Svenska Akademins ordlist definierar
ordet Kvartslampa som en till fjärdedel lösaktig kvinna??
Från klockan 20.30 så regnade det hela tiden fram till 07.15
då jag brukar dra till stranden med hundarna. Trodde jag skulle
få en förmiddag i sängen men som tur var så slutade regnet
som på beställning.
Ha det gott
Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar