tisdag 1 mars 2011

Jag mötte Lassie???

Sawadee
Det var ett tag sen jag var inne och bloggade. Detta har sin naturliga förklaring
på grund av att "Jag mötte Lassie!! Eller var det Mike Tyson?
Efter en vecka med bara problem som jag skrev i förra bloggen så
hamnade Lehnas mamma på intensiven. Och för mig så skedde
det som inte skulle ske.
Jag vurpade med en Mc. Hade lånat grannens tvåhjuling med
automatväxel vilket också betyder ingen fotbroms.
På en liten tur så springer en hund (Lassie?) över vägen nära mig
och jag min tokfan bromsar med båda handtagen och vad händer då?
Jo framhjulet låser sig!!
Vaknar upp i en trädgår dit ett gäng svenskar tagit mig och med
tryckförband på pannann från vilken blodet forsade. Vet inte hur länge
jag hade varit borta men det var nog en tid för det tog inte lång tid
innan ambulansen kom och hämtade mig.
Snurrig som jag var så beskrev jag vägen hem för att underrätta
Lehna fel. Lyckligtvis så fann dom fram i alla fall.
Lehna kom till sjuhuset med mobil, visakort, försäkringsbevis.
Det är ju helt hopplöst att vara utan mobilen, för nu för
tiden kan man ju inga telefonnummer utantill.
Behandlingen på akuten var ingen trevlig upplevelse för allt sand
och grus som funnits på betongvägen måste ju plockas bort.
Lyckligtvis så fick jag massor av bedövningssprutor med
det kändes i alla fall.
Eftersom jag precis läst Stieg Larssons "Luftslottet som sprängdes"
där Lisbeth Salander spikar fast sin bror i golvet med spikpisol
blev jag lite skärrad när något liknande verktyg/instrument kom
fram för att sätta 5 "nitar" i såret i skallen.
"Skräddaren" kom och sydde i pannan och läppen.
Efter detta så var det iväg till röntken där nyckelbensbrott konstaterades.
Fick besked att om två timmar blir det operation!!!
Stopp, stopp måste jag säga innan försäkringsbolaget
kontaktats. Ingen operation gick dom med på och det är jag
glad för. Nyckelbensbrott är ju en baggis och mitella några veckor
och efter 4 - 6 ska man vara 100% igen.
Vacker som en vissnande ros
Kanske det inte är en Mc olycka utan en till åren kommen
charmör som vill lyfta bort rynkor?
Sängen var det inget fel på och en stor TV med massor av kanaler där jag följde händelserna i Libyen
Härlig balkong där kaffetårarna avnjöts
Maten var som på det bästa näringsstället.
Detta som jag trodde var en vattenkaraff visade sig
vara ett thailändskt bäcken!!!!!
Kan detta vara Tin Tins bror???
Ganska lika frisyr i alla fall
Det blev ett ordentligt paket med medikamenter som jag
fick med mig hem. Thailand måste vara rena
paradiset för en pillertrillare.
Frukosten kan man ju nu avstå ifrån för jag blir
mätt på alla piller som jag ska ta.
En festlig episod var när jag varit och tagit bort en massa förband och
är på väg tillbaka till avdelningen. I hissen från våning 1 till våning 5
stannar hissen på våning 3 där en äldre dam ska kliva in.
Jag sitter helt nära dörren och när den går upp så ser hon
mig sittande i en rullstol mitt blodiga/såriga ansikte rakt framför henne. Hon trodde väl att det var
Frankenstein himself som satt framför henne.
Avgrundsvrålet avlöstes av ett otroligt
skrattande av oss i hissen. Tanten
började också att skratta.
Sonen föreslog att en person som jag nog borde tänka på att
i min ålder övergå till ett fordon med fler än två hjul.
Är nog ett bra råd.
Hälsningar från en som sitter och slickar sina sår
PAF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar