söndag 13 mars 2011

Ärrad kämpe

Sawadee
Nu poppar det upp blomster så det står härliga till i trädgåden.
Denna Hibiskus är bara så underbar.

Läkningen av mina så går kanon. Nu är det bara denna på mitt knä som

återstår. Axeln är det inte så bra med men jag känner att det går framåt med stormsteg.

Ärret i pannan är det väl bara att leva med. Näsan och
läppen blev ju inte sämre än förut.
Hade i går kväll en gäst som placerat sig uppe vid taket. Ganska
otroligt vilken fästförmåga dessa grodor har. När jag tog
poolhåven för att få ner den så skrek den som en
stucken gris. Hundarna blev naturligtvis nyfikna
och skulle lukta på den när jag släppte den
på gräsmattan. Dom hoppade nästan lika högt när
grodan startade med sitt hoppande för att
komma i säkerhet.
Ofta i trafiken blir man vansinnig på bilister som ligger i fel fil och hindrar trafiken. Absolut alla ligger i ytterfil så alla omkörningar sker på fel sida (vänster). Trafikkultur är ytterligare ett ord som saknas i det thailändska språket. Här är ett typexempel på en mycket vanlig trafikpropp på vägarna! Varje mindre bar har två eller fler galanta damer som står utanför och kör med rockring (hula hopp) för att locka in kunder. Passerade en skola på Rawai där jag fick se detta! Kan det vara en barskola för yngre??
Undertecknad har naturligtvis på ålderns höst provat detta
med samma resultat (=helt åt helv....) men jag
får väl skylla på att här i Thailand så är dom så
tunga. Fyllda med sand så jordens dragningskraft
är inte av denna värld. Tack och lov så är mina visiter på
barer bara som gäst.
Huset är uthyrt från 15/3 men hyresgästerna kommer nog inte förrän
tidigast i mitten av april. Ganska bra att kunna bo kvar i
huset och få in hyra.
Allt har gått strålande inför Lehnas återfärd till Sverige
och förberedelserna inför hyresgästernas ankomst.
Hela listan med "måste göra saker är fixad förutom
underskrifter på räkenskaperna för företaget. Vår
advokat har hamnat på sjukhus och han/vi vet inte
när han bli "utsläppt. Han finner nog på någon lösning
vill jag tro.
Måste tillägga att mitt AIK-hjärta klappar gott i dessa tider.
Tycker hockeylaget har gjort en fantastisk bedrift
att ta sig till slutspel och där pressar
Svenska Mästarna!!! Ha det gott
PAF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar