fredag 25 mars 2011

Inget "Rajtan Tajtan"

Sawadee

Här hostas det som tusan. Har fått bronkit och det är ju inte

så kul när det är några revben som inte är helt ok.

Med andra ord "fy fan vad det gör ont att hosta"!!

Äntligen så känner jag att det är på väg åt rätt håll för

rethostan är på tillbakagång.

Vädret är i alla fall på min sida. Har nu varit mulet i fyra

dagar och ca 15 mm regn har kommit varje dag

så temperaturen är härligt låg ca 28-30.

Detta är någonting väldigt ovanligt i maj här nere.

Kanske är det ett besök i templet som blidgat gudarna

att fixa bra väder till en bronkit.

Mitt förra visakort var plötsligt bara borta!!!

Efter mycket sökande så fann jag att också att mitt

thailändska motorcykelkörkort också saknades.

Inga pengar saknades i plånboken så det kan inte ha

varit någon långfingrad person som varit i farten.

Tanken slog mig att kanske Lehna fått med sig

dessa till Roslagen för att leva "ljufa livet"

Lyckligtvis så finns/fanns 161,50 baht (ca 35 kr) så

något rajtan tajtan kan det inte bli för eventuell innehavare

av visakortet.

Nytt kort fixades på minuten till en kostnad av 100 baht.

Här är regnet på väg till stranden Som du ser så är det inte mycket folk på stranden. Det är vädret och att vi närmar oss slutet på turistinvationen som gör den glest befolkad. Nu är vi inne i en period med lågt högsta vatten så det är härliga surfvågor för dom som gillar detta.
Hundarna på stranden har redan varit aktiva och
är nu i sin morgonvila
Dessa olika mönster finns det massor av när det är
lågvatten. Det är små krabbor som gräver hål och
transporterar bort sanden. Nu när man känner sig så krasslig kanske jag ska ta och röka
av dessa blad för att se om det gör tillvaron trevligare?
Nu har det öppnats ett bibliotek med svenska böcker på en
bar med namnet Dee. Dessa ca 300 st är vad som
vi har sorterat ut från våra bokhyllor. Föreningen
Scandinaver på Phuket har berättat om detta
och i dag när jag var och hämtade dom tomma
lådorna fick jag höra att detta startat en lavin.
Många har nu lämnat in sina lästa alster så
biblioteket växer så det knakar.
Kanske någonting för förre bibliotekarien Mischa
att komma ner och ta hand om mellan sina
thai knådningar.
Ha det gott
PAF PA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar