lördag 5 mars 2011

Blev jag Adolf?

Sawadee
Här är tillvaron något komplicerad med att jag är en enarmad bandit.
Har inte en sportslig att använda vänster till någonting för
då får jag stora smärtor i axeln fram på eftermiddagen.
Såren läker som dom ska så något positivt
är det i alla fall.
Inser nu att jag har gjort ett stort misstag! Motorbiken hade
inte varit hos munkarna för att bli välsignad för då måste
ju föraren vara helt säker på att någon olycka skulle inträffa.
Kanske också försäkring är onödig efter en sådan välsignelse.

Efter långt mumlande framför Buddhafigurerna så är det

dags för att stänka vigvattnet

Sen fästes ett flätat band runt styrstången Efter detta är det tid för att välsigna en kruka med någonting
Detta någonting smetas på motorcykeln
Detta någonting visar sig vara någon helig kalk.
Nu är det bara att tryggt fara iväg i den kraftiga trafiken och veta att här händer det ingenting
med mig eller motorcykeln.
Löven fortsätter att falla i poolen men nu är det inte
så många kvar
Enligt elaka tungor har undertecknad gjort en plastikoperation som totalt misslyckats!!!

Jag lär se ut som en misslyckad konstnär född i Österrike 1889. Han tog senare livet av sig i Berlin 1945. Kvällarna i veckan har tillbringats framför dumburken med tittande på skid VM. Härligt att sitta under fläkten och se snö. I går avåts en härlig middag med persiljefyllda järpar med potatisgratäng. Mums fillibabba. På söndag blir det naturligtvis tv-tittande från kl 14 lokal tid då vasaloppet startar med svåger Gunnar som ska försvara Norge och Oppdals färger. Ha det gott PAF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar