söndag 6 mars 2011

Mamma, pappa och barn?

Sawadee
Här under träplattan så har vi tre stycken husdjur som bor. Hela
dagarna så sitter dom där i skuggan och vilar sig. Dom är
aktiva på natten så när mörkret faller så ser vi dom
dra iväg till "jobbet". Varje morgon före soluppgången
så är dom åter hemma.
Kan det vara mamma, pappa, barn?
Troligtvis är det bara en tillfällighet att dom är som en familj.
Har nu hittat dom mest lättskötta fiskar som går att få tag i. Ingen mat eller rengöring behövs i akvariet. Dom klarar sig också helt utan vatten!! Nu blommar lotusen för fullt i alla dammar och gölar. I gummiskogen där hundpromenader ibland före- kommer är det fullt med blommor. På stranden tunnas det nu ut med turister. Förra måndagen blev det klart märkbart att ledigheten för farangerna börjar att ta slut. Själv längtar jag efter nästan tom strand och härliga vågor. Tyvärr fick jag inte tid att träffa gamla jobbarkompisen Pelle från Samhall med familj pga. min sjukhusvistelsen. Men nu kommer sommargrannarna Micke & Mona ner och förgyller tillvaron. Nyckelbenet läker väl som det ska men ont gör det. Speciellt på nätterna när jag ska vända mig. Ha det gott PAF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar