tisdag 8 mars 2011

Fransk vurpa

Sawadee
Man tror inte det är sant!!!!
Vad tror ni händer när jag är på sjukhuset och tar bort mina stygn???
Vår hyresgäst fransmannen Nini smäller med sin motorcykel
in i en thaia, som bara svänger till höger utan att ge ljussinal
eller se sig om. Han bryter också nyckelbenet ( svårare än
vad det var för mig) och får skrapmärken på benet.
Han slipper att bli sydd, men har naturligtvis dagen efter
djävligt ont i hela kroppen och kan nästan inte ta sig
upp ur sängen.
Frågan är naturligtvis inte om något sådant ska ske,
frågan är när det ska ske!!

Två glada med mitellor

Nu under torrperioden så blommar det som tusan.
För första gången blommar det blåa trädet.
Det är bara så härligt!!!
Efter vita blommor kommer det en massa frukter som
jag inte vet vad dom heter. Tyvärr så är dom inte ätbara. Här är det ett träd som har självsått sig och helt plötsligt kom det frukter. Har inte sett att det varit några blommor. Ej ätbara tror jag. När allt står i sin prakt så är det naturligtvis många som vill njuta av härligheten. Här är det en massa löss (tror jag) som kommer och resultatet blir katastrof om man inte sprutar massor med såpvatten. Skulle vilja att alla frukter såg ut som denna och skrämde bort allt som ville snylta
Nu är alla löven borta och vardagen är betydligt trevligare.
Naturligtvis så blommar träden nu och en del faller
ner i poolen. Mycket lättare att håva upp.
Det fantastiska är att så fort sista bladet fallit från
gummiträden så kommer det nya som blir kvar till
jan-feb nästa år.
Här är sista rensningen av hängrännorna efter lövfällningen.
Härlig kväll med en ordentlig regnskur på nästan 40 mm.
På morgonen syns det inte att vi har fått massor av regn.
Marken var ju som en svamp så allt försvann ner till
alla brunnsägares glädje. Nu är väl 40 mm
inget som märks skulle jag tro.
Härligt med ett guld i skidskytte. Det var nagenbitning
i den högre skolan under TV-sändningen.
Ha det bra
PAF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar