tisdag 3 juli 2012

Jag har massor med känslor!!

Sawadee

Tänk att jag är glad åt det dåliga och kalla väder, som nu
har varit den sista tiden. Skönt att inte behöva slita med
flyttning i strålande solsken.
Det tar sån helvetes tid att flytta allt, och sist men inte minst
så ska allt få plats och det gör det naturligtvis inte!!

Massa grejer till återvinningsstationen och det som går att
sälja, skänker jag till Spillersboda IF´s loppis.
Självklart blir det övermöblerat i husetmen efter en tid så
går väl separationsångesten över och mer prylar slängs.

Dotter Lina kom ut och hjälpte mig med de största och
tyngsta inventarierna så nu är det bara massor av småsaker
kvar.
Jag fick på moppen för hon tyckte jag var långhårig och
allmänt ovårdad på huvudet.


Var väl inte helt enig men hon bara tog fram trimmaskinen
som är avsedd för hundar och satte igång.
Jag hade väl hoppats på någon fräsig frisyr som skulle få
alla att bara häpna.
Nu var väl hon inte inne på samma linje så frissen blev
som följer.




Här kan man i alla fall säga att det var valuta för pengarna och
det tar väl tid innan jag behöver klippas igen!!

Jag har i alla tider fått höra från det motsatta könet att vi män
saknar känslor.
Nu är det äntligen bevisat, det som jag har kännt till i alla år.

Som jag nu har fått bekräftat så är det helt klart att jag är en
mycket känslosam person!!



Innom två dagar så hoppas jag att flytten ska vara överstökad
och solen skiner från en klar himmel.
Då är det bara att se över fiskespöna och ge sig ut på gäddjakt
bland kobbar och skär.

Hoppas att ni har det bra i sommaren??

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar