fredag 13 juli 2012

Hinka vin


Sawadee  

Då var det enligt senaste forskarrapporten helt klart att
jag kommer att slippa reumatism. Tycker väl att vi borde
få en flaska vi utan skatt per vecka, då det ju är att se som
förebyggande medicin. Kanske också högkostnadsskyddet
borde gälla.
Var i går bjuden på grillmat hos Lehna. Broder Lars med fru
Inger var där.  Gunnel från Aspnäs kom också och förgyllde
kvällen.

Lars nästan klar med grillningen


Undrar hur länge sen det var att jag fixade hasselbacks-
potatis? Nu kan jag pausa några år igen.
Alla lät sig väl smaka.
Dagens chock kom när hyrestanten inte ville ha kvar den
köksutrustning som jag installerat. Bara att slita ut allt och
köra till loppisen i Spillersboda.
Mitt lager av "bra ha" virke föll inte henne på läppen så i
morgon ska Erik och jag köra det hem till honom.
Fan det ser ut som om jag aldrig ska bli klar med flytten.


Här lastas virke

Här är toppen på gaveln till en dubbelsäng som gått som en
följetong i familjen. Ingen ville ha denna säng som bara var
180 cm lång. Modern hade svårt att förstå vårt
ointresse.


Dom stora blåklockorna är nu i full blommning.

Efter bortforslingen av virket så bar det iväg till Aspnäs och
där Gubbhögens Bouleklubb hade juli spelen.
Efter välförrättat värv så var det ärtor och punsch hos Åke.
Det är så skönt att äta hos Åke för det spelar ingen roll var
man kommer ifrån. Du hittar alltid hem!!
Spelar ingen roll var du kommer ifrån!!


Inte nog med att avståndet stämmer, kompassriktningen
är också helt riktig.


Inget att skylla på om du går vilse.

Som alltid när vi spelar så sken solen från klar himmel.

Ha det gott

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar