fredag 20 juli 2012

Branden under kontroll

Sawadee

Läser Norrtelje Tidning på nätet och förvånas över rubriken.
Att man skriver "Branden under kontroll" när
hela ladan brunnit ner!

     
Foto:
Foto: Anders Sjöberg
Branden under kontroll

En lada på Adamsbergs gård började brinna på fredagsförmiddagen. Branden riskerade att sprida sig till flera byggnader, men strax innan klockan 14 var den under kontroll.
UPPDATERAD 13.55
   


Nu är hönshuset flyttat för tredje gången. Den ska åter bli
lekstuga och denna gång på Lehnas tomt.




Lätt som en plätt med hjälp av Ludde från Räfsnäs Såg.




Snart är det "bara" att få den i våg och vem som ska göra det
är väl inte så svårt att gissa.






Nu är äntligen hela flytten avklarad och svampmarkerna och
fiskebryggan kommer att komma i fokus.




Här ser det ut som fiskaren mer njuter av den sällsynta solen
än koncentrerar sig på flötet. Hon är i alla fall bakom det!




Här är fiskaren som drar upp fångster!




Ute i farleden passerade ett kryssningsfartyg med en storlek som
jag aldrig sett här förut.




Den första turen gav inte så mycket svamp men till ett par
mackor ska det väl räcka till.




Ser bara sååå hääärligt ut!!!




Vad händer??
Kamerans display lägger av men justa bilder blir det i alla fall.
Blir väl dyrare att laga än att köpa en ny. Kanske jag ska
lämna in den i Thailand för reparation?




Har på tomten en Pion som är av storleken gigante. Fattar inte
att den blir så stor i skuggan där den står.


Jag har ju fortfarande 2 saker som jag håller på att bli vansinnig på.
Har ännu inte fått besked om min Norska pension från Försäkringskassan.
Från Norge har jag fått besked att allt är ok men det måste komma ett
meddelande från Sverige. 3 besök och 2 mail till F-kassan har inte gett
ett dugg. Funderar på att gå in på kontoret i Norrtälje och meddela att
jag inte lämnar kontoret innan jag fått ett besked.
Kanske en invasion är melodin?


Något nytt SIM-kort har jag ännu inte sett röken av! Nu har det gått
över två månader så jag får väl vara glad om det hinner komma
innan jag ska åter till Thailand i höst.


Körkortet ska enligt Transportstyrelsen vara på väg till min riktiga
adress. Den som lever får se om det är riktigt.


Ser fram till att OS ska börja. Skönt att vara ledig från all form
av arbete och kunna koncentrera sig till 100% på allt som
kommer i TV´n.


Ha det gott


Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar