tisdag 10 juli 2012

Kleggen anfaller

Sawadee 

Vad händer 5 minuter innan jag ska upp och plocka "mina"
kantareller? Jo min hyrestants sambo kommer gående förbi
min stuga och vi börjar snacka och han säger " nu när du flyttat
så ska jag plocka kantarellerna vid gamla stugan". Helvete!!!!
Där  åkte mina kantarell mackor åt skogen.

Som tur är så är han inte intresserad av smultron så dom
får jag i alla fall.





Något märkligt fann jag på morgonen på gräsmattan.
Fyra döda fågelungar låg väl samlade.
Kan för mitt liv inte fatta vad som hänt.






Har fått en arbetsbänk av f.d. grannen Erik. Bänken har väl stått
ute ett par år och var helt kaputt. Skivorna ruttna och all metall 
rostig så den inte gick att vika ihop.





 Fram med oljekannan och sticksåg. Nu är den som ny igen. 





Kevin Costner dansade med vargar. Lehna simmade med hajar.
Detta är ingenting mot vad jag har gjort!!!
Jag har duschat med bromsar (på norska: klegg).
Vilken rysare detta var. Jag attackerad av bromsar som var
stora som bålgetingar och formligen slet köttstycken från min
välportionerade kropp.


När Danny (min norske son) var liten så hade han så svårt att
komma ihåg vad broms hette på svenska. Pedagogisk som
jag är, så försökte jag ge ett tips på hur han skulle komma 
ihåg namnet.
"Tänk på pappas bil så kommer du att komma ihåg".
Vad tror ni grabben skriker när han efter detta blev angripen?
Pappa, pappa nu kommer det en rost!!!


Nu är flyttningen klar förutom lekstugan/hönshuset som ska
flyttas till Lehna. Nu kommer den att bli lekstuga igen till
hennes barnbarn. Lehna hjälpte mig med det stora bordet
och stolarna så nu är det inget kvar att flytta.


Fick i går ett tråkigt besked om en norsk vän (Knutta) som
omkommit i en motorcykelolycka på Filippinerna där han 
bodde. Tankarna blir naturligtvis att jag nog haft en otrolig
tur med mina motorcykelinsidenter.


Så var värmen borta igen. Förhoppningsvis så kommer den
åter med härligt solsken. Det kyliga vädret har i alla fall något
gott med sig. Strömmingen är fortfarande kvar. Var ute i går
med Lehna och vi fick en ½ hink på en timme.


Ha det gott


Sverker

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera