söndag 22 juli 2012

När Tor kom på besök!!

Sawadee

Vad ont har jag gjort som det nu är dags att sota för?
I år går inget som det ska!! Allt bara skiter sig!!

Efter två mail till Pensionsmyndigheten utan svar så
sätter jag mig och ringer. När jag väl får svar efter 40
minuter bryts samtalet pga. dålig mottagning.
Åker för att handla i Gräddö och passar då på att ringa
för där är det bra mottagning. Nu tog det bara 35 minuter
att få tala med en person. Hon ser i datorn att den 12 januari
skulle dom ha satt i gång med min norska pension ansökan
för det tar ju lite tid för att få det klart till september. Jag blir 
så uppgiven på dessa myndigheter som inte sköter sig!!
Antagligen så kommer jag att inte hinna få något i år!

Inte ens skraplotterna som Lehna och jag delar på ger något.


När jag är hos Lehna så kommer det ett helvetes åskväder. En
knall var riktigt nära och hennes hus skakade.
När jag kommer hem så är det helt strömlöst i mitt hus. Kollar 
säkringarna men dom var hela. Tänker att det är ett allmänt
strömavbrott men går för säkerhets skull till elmätarskåpet
med huvudsäkringarna. 
Dom är helt kaputt och det är bara att byta. När jag ska ta ut
dom så är det bara småsmulor kvar. Har aldrig sett något 
liknande.

Här är det bara småsmulor kvar av propparna efter Tors visit.

När allt är bytt och klart så är det bara att gå in och konstatera att
TV och skrivare har fått sig en omgång och inte vill vara med mera.
Bara att ta bilen och fara in till Norrtelje och köpa nytt.

Självklart så är grejorna så gamla så det är ingen idé att försöka
få ut något på försäkring.


Det är bara att skratta och tänka att värre blir det inte.
Ser fram till sista lördagen i juli och loppisen i Spillersboda'där 
jag hoppas att få tag i en massa pocketböker och lite "bra ha saker".


Ha det gott


Sverker

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera