måndag 25 juni 2012

Regn, kantarell och jobbkeps.

Sawadee
Regn, regn och åter regn och som extra krydda
en helvetes kyla. Varför är jag inte kvar i Thailand?


Det är inte så lätt att flytta när vägen är som en pool


All flyttning med släpkärra är för tillfället inställd, så det inte ska
bli helt uppkört.
Nu har jag flyttat tvättmaskin, frysbox, hörskåp med en pirra.
Går också bra men det tar ju så lång tid och blöt blir jag.


Kl 14.46 den 21 juni var den dagen som det var sommar
och den hoppas jag ska återkomma så det går att köra
med släpet igen.


På rasterna så njuter jag av det thailändskt medhavda
kaffet.

Som vid all flyttning så dyker det upp saker som man inte
visste att man hade.
Denna huvudbonad är det som jag vet i alla fall 6 st av
bloggens läsare som kommer ihåg.


Den fick vi när vi sommarjobbade på tegelbruket.


Här sitter Lehna och tittar på stjärnorna. Enligt henne så
försöker hon se när jag ska bli färdig med flytten.
Tyvärr var det inget svar att se där enligt henne.


Denna bricka är jag helsåld på.
Den fick jag av Lehnas mamma när hon flyttade till
sitt serviceboende.
Tre gamla tiokronorssedlar från  1912, 1938 och 1949.
Kommer ni ihåg dom?
Tänk vad mycket godis man fick för dom!!


Såg i dag årets första kantarell!!
Såg den på långt håll för det var en riktig bamsing.
När det var dags att plocka den så ser jag att det inte var en
svamp utan en stor gul färgflaga. Faaan!!!


Det är bara att åter lägga sig på sängen med min bok och läsa vidare
tills regnet upphör. Ser ju inte ut som om det ska sluta i närmaste tiden.

Hoppas att du inte har semester och får sitta inne nu under regnperioden.
Se det från den ljusa sidan för skogens bär ska ju bli stora och fina med
allt regnande. Kantarellerna kommer att stå som spön i backen så
du kan se fram mot massor av kantarellmackor!!!

Ha det gott

Sverker


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar