torsdag 11 oktober 2012

Torsk 10 gånger?

Sawadee

När Go Moken kallar till tapas så släpper man vad som
finns i händerna. Tar en dusch och kammar sig, och sist
men inte minst så mummas det för att man inte ska förpesta
lokalen efter dagens slit.


Här är någonting med rispapper runt. Smakar klart bättre än kartong
.

Detta behöver jag väl inte kormera? Bara så djävla gott

Tre olika:
En med anklever, en med oströra och en med krabba


Detta var kvällens höjdpunkt. Skaldjurs pate!!!


Här är en trippelmarinerad fläskfilé!
Hoppas nu att jag lärt mig hur man ska fixa till den.


Köttbullar som var ovanligt goda och röran ska vi inte prata om!


Kyckling med en fantastisk sås. Mums!!

När vi ( Sverker, Lehna och Roy) var mätta kom kvällens
höjdpunkt fram på bordet. Musslor i sitt skal med någon
fantastisk röra..
Hoppas att du förstår att jag rullade hem.


Dagen efter festen så hittade jag två trisslotter som skulle
ha skrapats i Sverige.  Lehna och jag köper varannav vecka
två stycken.
Naturligtvis blev det ingen vinst.
Men det djävligaste var att på en av lotterna så torskade
vi 10 gånger!!



Nu kostade lotten 30 kr. Måste vi då betala in mellanskillnaden?

Hörde idag om Nobelpriset i skriveri och inser att i Grön köping
är det som vanligt sorg. Stadens egen poet Alfred Westrlund
blev åter blåst på konfekten.

Var i veckan lite slö med gräsklipparen och det får jag nu
böta för-



Ha det gott

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar