fredag 21 september 2012

Vem vill ha en surdeg?

Sawadee
Vem vill frivilligt utsätta sig för en surdeg? Jag är faktiskt en av dom!
Jag väntar med spänning på posten på måndag då surdegen kommer
från Elisabeth i Skåne. 
 Här ska det bakas hårt bröd i Thailand. Härligt att kunna fixa det själv
och inte behöva ta med sig bröd ner. Det tar ju alltid slut och då är
livet inte så kul. Det hårda brödet är faktiskt det som jag saknar 
mest och inte kaviar som dom flesta tror.



Så här ser en typ av surdeg ut.

Måste också lära mig att ta hand om och sköta surisen så den
trivs och mår bra. Är väl inte svårare än att ha höns hoppas jag.

Generatorn på bilen fungerar precis som den ska och nu är det
bara vattenpumpen som ska bytas. Tänk att byte av dessa två
viktiga grejer inte kostade mig mer är 595 kr. Bra med en bil
där skroten har var man behöver och att man har 
verktygslåda fylld med dom riktiga verktygen och sist
men inte minst, att man vågar försöka själv.
Oftast går det bra, men ibland går det åt helvete.

Hade besök av dotter och hennes hund. En spansk gatu-
korsning som var helskön. 7 månader och nyfiken på
omgivningarna. Hon passade på och tvättade sin bil
när hon var här. Varför begriper jag inte. Så ren som
den bilen var har aldrig min varit. Snacka om att kasta
pärlor för svin!!. Jag vill påstå att i dag när vi inte har
grusvägar så borde dom som tillverkar shampo till
bilar gå i konkurs. Tvätta en ren bil är väl som att kamma
en flintskallig!!


Här behövs ingen kam.

Nu är det sista inhandlat och lugnet råder i huset.
Nu är det bara att packa väskorna och placera rätt saker i rätt
väska. Tänka på att kaviartuber inte kommer i handbagaget
för det kan ju vara sprängmedel. Vätska får man ju inte ta
med sig. Undrar hur det är med is? Den är ju i fast form!
Har köpt en ny kaffebryggare som ska med. Nu gäller det
att använda den så den är begagnad vid införseln för annars
ska det betalas tull.

Här packas det för fullt

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar