tisdag 18 september 2012

Fixar bilen

Sawadee

Vi krossade Djurgården i sista lokalderbyt på
Råsunda. Vi vann det första 1946 och det
sista 2012 på Råsunda fotbollsstadion.
 
 

 Nu är vi redo att flytta till den nya nationalarenan där
vi naturligtvis kommer att fira många nya framgångar.
 
Inte hjälpte det att byta batteri. Bilen startar inte och
det är bara att ladda igen. Åker till verkstaden och
dom konstaterar att  generatorn är slut. Du bör också
byta vattenpumpen får jag också besked om.
Slår upp i Biltemas bibel och ser att en ny generator
kostar ca 1100 kr. Det är väl mer än bilen är värd?
Får bli en tur till huvudleverantören, Malsta bilskrot.


Här ska det väl gå att hitta en gammal Golf?
 

Oj, oj så många vrak, men finns vad jag letar efter?


Jodå det fanns en där generatorn var kvar


Den ser inte så kul ut men hoppas bara att den funkar.

Nu väntar jag bara på vattenpumpen som Linus ska köpa
och skicka med Lina när hon kommer på besök.

Skönt att fixa till bilen innan jag åker så det bara är att
tuta och köra när jag återkommer.

Ha det gott

Sverker

1 kommentar:

  1. Åk ut till Golfbanan annars! Där borde det finnas reservdelar till din bil med tanke på namnet?

    SvaraRadera