söndag 23 september 2012

Packar

Sawadee

Kom i går på att jag har eftersändning av posten från måndag så
jag hoppas att det fungerar med surdegssändningen till
Lehnas bror i Uppsala så jag får tag i den på tisdag.

Nu är Lehnas automatiska talgbollsautomat på plats
och den ska nu bara laddas med bollar.
Det är bara att ta bort nätet på bollarna och fylla på. När en 
boll är slut så kommer nästa ner av gravitationen.
Skitlätt att göra en. Ta bara ett plaströr från närmaste
rörfirma och sätt lite kycklingnät med slangklämma
längst ner. Glöm inte att skaffa ett lock och be en granne
att fylla på om du är borta länge.


Nu är kaffebryggaren använd och inte diskad så
nu ska det nog gå bra i tullen.


Här är lite sakerr till handbagaget.
Blir alltid mer än man tror. Ny grejer hela tiden.


Snus har jag köpt på nätet. Billigt som tusan. 500 prillor för
338 kr. Blir 17 kr dosan med 25 st. Nästa köp kommer jag att
köpa dubbelt för då blir frakten per sats billigare.


Snuset är helt torrt och lätt att packa när man slipper alla dosor.
Vatten + ev arom som man kan välja själv.
Kanske toppa med lite Sang Som (thailändsk rom)?


Väskan provpackad. Kommer att packas om ett flertal
gånger när all djupfryst svamp ska ner och få plats.



Har fått mail från resebyrån att SAS slutar flyga från
Bangkok från 1 maj så jag blir ombokad till Luft Hansa.
Förra gången jag åkte med det bolaget var en fullkomlig
skitresa. Smala säten och trångt för benen. Får se om det
är samma typ av plan som dom fortfarande använder?

Ha det gott

Sverker







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar