onsdag 12 september 2012

Coconaut and bananas

Sawadee

En morgon med en bil som inte vill starta. Glömde radion på 
efter turen till sjön. Har en mycket speciell radio som ibland
vill,  men oftast så vill den inte. Spela band går alldeles
utmärkt så dom två jag har kan jag helt utantill.
Lätt att glömma radion på när den inte fungerar, men
ström drar den i alla fall så där står jag med tomt batteri.
 

Bara att leta rätt på laddaren (var fan satte jag den vid
flytten) och kräma på lite energi i batteriet. Fann faktiskt
laddaren ganska omgående som den ordningsamma
person jag är.
 
Nu är nästan ekonomin för resten av året i hamn. 
Ett betydande tillskott från Svenska Spel räddar
situationen

Grattis Sverker till följande vinst:
Vinstinformation
 Spel Speldag Vinstdag Vinst
 Lotto Lör 2012-09-06 2012-09-08 22 kr

Vinstsumma: 

22 kr

Åker på måndagen till för att söka visum på Thailands ambassad.
Naturligtvis så gäller inte kvittot på resan som bevis så det är bara
att vänta på att biljetten ska komma på nätet.
 
Thailändare måste fullkomligt älska kopior!
Alltid ska det vara mängder av kopior på allt.
 
Åter tillbaka på tisdagen och alla papper är i ordning.
På måndag ska det vara klart att hämta passet med stämplarna.
En positiv nyhet är att nu går det att söka 3 x 2 månaders
turistvisum. 
Efter varje tvåmånaders vistelse så kan man köpa till
en månad. Efter denna extra månad måste man lämna
landet för att återkomma och börja på nästa två månaders
vistelse. Varför man måste lämna landet har jag ingen aning
om men så är det i alla fall. Lite coconaut and bananas
är det i alla fall.

 
Nu är båten uppe på torra land, så någon tur ut till någon ö
för bad är inte att tänka på, vilket faktiskt var många år sen
jag gjorde här i Sverige.
 
 
 
Tror nu att jag har kommit ifrån mitt beroende av skogs-
promenader med kantarellplockning. Har inte varit ute på
flera dagar.
Kanske dags för ett återfall??
 
Ha det gott
 
Sverker
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar