söndag 16 september 2012

Nobelpris till Flanell?

Sawadee
Nu har jag tänk till och resultatet kommer troligtvis (100%)
att ge ett Nobelpris!!


Vi matas ju hela tiden med uppgifter att alla istäcken i
 världen smälter och stor katastrof kommer att bli resultatet.
Intelligent som jag är så har jag kommit på orsaken och
hur den ska åtgärdas.
Det är naturligtvis sommartiden som är den stora boven
i dramat. Vi får ju 1 timme mera solsken varje dag som
sommartid råder och då smälter det ju naturligtvis som
bara den.
Mitt råd är att flytta klockan en timme bakåt i stället så
blir det ju 2 timmar mindre solsken under den varma
perioden och det förstår ju varje intelligent person vad
detta kommer att betyda för moder natur.
Kan inte förstå att det bland alla dessa besserwissar
bland naturintresserade och forskare ingen kommit
på denna enkla lösning.
Vi måste bara vara försiktiga att inte flytta klockan för
mycket för det var antagligen orsaken till den sista
istiden för 10.000 år sen.
Kanske ett litet misstag att någon vred ett solur
för mycket??
Diplomet kommer att få hedersplatsen under
AIK´s gratulationer på min 60 årsdag.

Fredagen var en härligt regnig och blåsig dag så jag
behövde inte ha dåligt samvete för att ligga i soffan.
Var inne på Youtube och kollade en massa härliga
filmer med min favorit Buster Keaton.



Otroligt vad vig han var i sin glans dagar, där kan Chaplin
slänga sig i väggen.

I morgon lördag ska jag med barn och barnbarn på
Tekniska museet. Ska bli kul för det var länge sen
jag avlade en visit på det museet.
Har en känsla av att många tekniska innovationer från
min barn/ungdoms-tid numera finns i denna byggnad.
utvecklingen går ju framåt.


Riktig grävmaskin fick man köra. Tänk att jag fått uppleva tiden
utan hydrauliska maskiner. När jag var ung så var all överföring
av kraften i maskinen med vajrar.


Ett glatt gäng efter dagens upplevelser.

Snart, snart är det dags att plocka in väskorna för att packa
och pricka av på listan allt som ska med. Tur att jag är en
ordentlig person och har allt klart för mig vad som ska
med och vad som måste göras innan avresan.

Ha det gott

Sverker

1 kommentar:

  1. Attan, vad smart du är! Att ingen tänkt på det förut, världen är räddad tack vare lite Flanell!

    SvaraRadera