onsdag 13 juni 2012

Lirar mesen badminton?

Sawadee

Fortfarande så fryser jag och längtar tillbaka till värmen.
Det är ju inte klokt så kallt det är. Lite värme blir det i alla
fall när solen tittar fram. Vinden från öst för ju med sig en
isande kyla som kommer från det kalla havet.

Var i lördags på strömmingsfestival och snaskade i mig en
massa härliga strömmingsrätter.


Här är det strömming i långa banor


Stort partytält om regnet skulle komma.


Men det som tog priset var faktiskt inte någon strömmings-
rätt, utan denna underbara gös.
Tack Jari och Karin för en trevlig fest!!


Har nu fått ordning på mitt utekök (typ thai) så där står jag
med stekspade och slåss med myggen.


Denna bauta talgboll som blåmes och talgoxparen under 
takplåten hämtar mat till sina ungar blev stulen av en skata.
Kunde aldrig tro att den skulle klara att flyga iväg med den
stora och tunga bollen. Men där hade jag fel.

Sätter upp en brödskiva men den tog skatdjävulen också.
Vad göra?
Naturligtvis så är det bara att sätta ett nät framför maten.
Efter att letat i alla vrår och lådor så inser jag att, jag inte
har något nät.
Badmintonnätet var inte tätt nog, men en racket skulle väl
passa som skydd.




 Det hela fungerar helt perfekt, så nu får skatan skaffa sig
nya jaktmarker.

 Får hoppas att värmen snart kommer så att jag inte behöver
köra med elementen längre. Tror inte jag har varit med om
en försommar som varit så kall. Inte heller har jag varit med
om en sådan mygginvation som det är i år.

Ha det gott

Sverker



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar