fredag 22 juni 2012

Hjälp av Hells Angels



Sawadee

Nu är vi igen på väg mot mörkare tider.

Fan om man kunde ändra lite på jordens axel så vi hade
det lite varmare när sommarsolståndet inträffade.
Skit samma det spelar inte så stor roll när man är inne på
flyttning. Ett djävla slit att byta bostad. Spelar ingen roll om det
bara är en flyttning på 300 meter.
Antagligen nyttigt för det är en massa prylar som jag har
insett att jag aldrig kommer att använda så dom kan
fraktas till Spillans loppis eller sopstationen.
När man saknar dragkrok på bilen så är det bara att kontakta
Hells Angels representant (gammal granne) på Rådmansö 
så kommer Erik med biken och kör flyttgods.


Jag hade på det gamla stället gjort en toalett enligt Mischas
instruktioner (en som inte innehåller luktande urin) och nu blev
jag tvungen att återställa den till den vanliga lösningen.
Summa sumarium blev att jag blev tvungen att bygga om
två toaletter. Den nya och den gamla. Vilket skitgöra!!
Men nu är det gjort.
Ett stort problem vid flytten var att sängen inte gick in i rummet.
Enligt min tumstock så skulle den platsa i rummet.
Döm om min förvåning när så inte var fallet.
Jag blev tvungen att ta bort gavlarna och minska sängen
med 5 cm. Varför detta??
Förklaringen är mycket enkel!! På 50-talet när det byggdes
sommarstugor av rospiggarna så var ett stående inslag
brända eller jästa drycker och vem har då kontroll över
vinkelhaken? Ergo så skiftar rummets bredd på 10 cm.

Här i hörnet syns avsaknaden av vinkelhake!!

Ska i dag på midsommarafton gå på firande på Östernäs.
Ska bli kul att se om det är någon som jag känner igen
från gamla tider. Har ju tillbringat nästan alla somrar här
från 1954 till 1977 så det är väl någon som jag känner igen.

Tänk nu på att ha det trevligt på midsommarafton i det
helt underbara väder som dagen erbjuder.

Sverker




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar