lördag 28 april 2012

Ordningen återställd

Sawadee
Nu har naturen med lite hjälp av maskin återtagit lagunen
och fyller på med färskt havsvatten.
Förbindelsen har varit avbruten i flera månader och vattnet
i dammen är inte av bästa sort. Massor av regnvatten från
höjderna har runnit ner. Detta vatten är blandat med jord
och lera så det är grumligt som tusan i dammen.
Tar väl lite tid innan allt vatten är utbytt.

Molnen från Indien är på väg in

Det regnar nu varje dag. Otroligt lokalt regn och det varierar
från 5 mm till 25.
Tunga regn och åskmoln är på väg in över ön.
Här ser det nästan ut som om det är klarblå himmel
Pga. allt regnande så har knoppen på kaktusen börjat ruttna.
Får hoppas på flera.
På väg till fredagens buffé blev det punka. Rena Formel-1
service. 4 minuter tog det att fixa till det hela.
Här ligger Hasses smaskiga kåldolmar och väntar. Det var även
fläskpannkaka med lingon. Stekt fläsk med bruna bönor,
ångkokt fisk med äggsås.
Snacka om att man rullade där ifrån.

I fredags em/kväll skulle jag föra över lite pengar till Svenska Spel
så jag kan dra in några mille.
Försök på försök lyckades inte. Hade ett nytt visakort men det
skulle ju inte spela någon roll. Ringde banken och allt var ok med
kortet så sen blev det mail till Svenska spel. Dessa svarsmail
var bara Nicke Lilltroll.
Vad göra?
Ringer Svenska Spel kollar upp och ger svaret att det är någonting
som heter Samport som stoppar kontakten mellan dom och banken.
Ringer banken igen och dom fattar ingenting!!
Efter många om och men så tror banken och jag att det antagligen
är det nya visakortet som är ett ELECTRON(??) som kanske är
boven i dramat.
Ringer Svenska Spel igen och dom bekräftar att detta är fallet.
Varför i helv...... har dom inte det skrivet på sidan där man ska
göra överföringen??
Som tur är så har jag ett nytt kort liggandes hos Linus så jag
ringer och får alla uppgifter så jag kan överföra pengar till min
förväntade storvinst och då behöver jag ju inte föra över mer
pengar i framtiden.

En som väntar på penningfloden

Sverker





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar