tisdag 1 maj 2012

Vad längtar jag efter


Sawadee


Vad är det man tänker och tycker efter 7 månader borta
från Sverige?

Naturligtvis är det en massa saker som jag har fått avstå


i främmande land och dom har jag självklart satt på en
pidestal och kommer att kasta mig över när tillfälle ges.
 Leos födelsedagskalas det helt stora.
Har inte träffat mitt barnbarn sen i oktober.








Nu är det inte långt kvar till hemfärden.
Fäbodknäcke kommer jag att köpa på ICA i Rimbo och ta
ett smakprov i bilen.
Ni som inte har smakat på detta bröd har missat någotting!!!
Men se upp för det är beroendeframkallande!!

Naturligtvis har saknaden av dagstidningar skapat abstinens
fast det går att läsa allt på nätet.


Keso går visserligen att köpa här men den är inte god och
förbannat dyr.

'
Fjällfil och Keso ½ av varje med solrosfrö, jordnötter, linfrö och
lite tjock grädde är kulan för dagens lejon.


Isterband, stuvad potatis och rödbetor är mums för Måns

Innan isterbanden är klara så blir det en winer med bröd

Laxpudding blir det en av dom första dagarna

Skärgårdsflundra med majoröra och kapris blir
det också


Färsk General ska inköpas vid första Ålandsturen. Snuset jag nu
njuter av har 2 år på nacken men har legat i frys så det är inte
helt smaklöst. Men färskt blir mumma!!


Denna bild behöver jag väl inte kommentera??


När båten är iordningställd så blir det strömmingsfiske


När strömmingen är slut så blir det mete och abborrar


Hösten är inte så tokig när detta står inpå knuten



Gillar faktiskt dom svenska myggorna bättre än dom thailändska!!
Dom svenska kör mer ärligt för dom hörs i alla fall. Här nere
är man helt försvarslös av dessa ljudlösa blodsugare.


Hör och ser att nu är det ett helvete för pollenallergiker.
Nu måste jag erkänna att jag har haft taskig timing.
Rådmansö brukar ligga 14 dagar efter Stockholm så
jag kommer hem i värsta pollenexplosion.
Något att tänka på till nästa år!!

Ni som har problem med pollen får väl bara önska
regninga dagar så allt pollen faller ner på backen.

Ha det gott

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar