söndag 15 april 2012

Vilket flyt

Sawadee

Jag tror inte det är sant!!!
En dag med ett makalöst flyt.
Åker till veterinären och ingen annan kund så 2 hundar
blir omedelbart omhändertagna och fick sina sprutor.

Nöjd Jets på väg hem
Kör hem hundarna för att åka till polisen för att anmäla
telefonen borttappad. Inte en käft i den så vanligtvis fyllda
expeditionen.
Åker sen till Central Festival och får ett nytt Simkort på stört.
Så nu är man åter uppkopplad mot världen.
Sen bär det av till Home Pro för att byta lakan. Köpte King
när det skulle vara Queen size. Fast en förpackning var
öppen så gick det bra att byta!!! Har aldrig hänt förut!!
Pengar fick vi också åter.
Lehna skulle köpa presenter till barnbarnen och allt fanns på Tesco.
Åter hemma drar jag till banken och där var det bara en kund före
och pengar var det på kontot..

Dagen efter var det slut på flytet!!
Ställer telefonen på väckning inför resan till Malaysia och
som tur är så vaknar jag av mig själv i tid. Telefonen har
pajat. Det går bara att skicka och ta emot sms.
Lehna var orolig när jag inte svarade för hon skulle ringa
och kolla om jag hade vaknat. Ser att hon smsat och hon
får förklaring varför jag inte svarat.

När jag ska igenom passkontrollen så påstår passkontrolören
att jag varit 4 månader i Thailand utan att ha varit på immigration
för att meddela min adress. Jag pekar på stämpeln från 15 januari
och säger att det är 3 månader. Om jag vill så kan han kalla på
chefen så får jag klara ut det hela. 30 minuter kvar tills avgång
så tar jag inte chansen på att det kommer att gå. Det hela "löser"
sig med att jag betalar 1000 Baht.


Här står ju för f... att jag får vara tom 14:e

Väl åter på Phuket så hittar jag inte min parkeringsbiljett.
Gick faktiskt ganska enkelt att lösa det problemet.
På kontoret slog dom bara in bilnummret i datorn och
där såg man vilken tid jag hade ankommit och vad
skulle betala.

Lite flyt var det med att jag köpte en ny Nokia för 150 kr
och lyckades att få över alla nummer från den gamla.

Här är det laddat på Songkran

Nu har playan blivigt vår igen. Många stolar är nu borta
och återkommer inte förrän december.

För tillfället är det lite folk på Phuket. Dom flesta här på ön
kommer från andra provinser och på Songkran åker de flesta
hem till sin hemort för att träffa föräldrar, syskon och släkten.

Hoppas ni har det bra

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar