fredag 13 april 2012

Nytt år igen!!!

Sawadee

Nu är det dags igen. Ett nytt år ska firas in. Nu är det det
Thailändska = Songkran. (http://sv.wikipedia.org/wiki/Songkran)
Har man varit med om detta en gång så är det nog.
Det är ett sprutande och kastande av vatten ( ej kisserier )

Bilderna är från 2 affärer! Utbudet är helt
OTROLIGT!!!


det står härliga till från tidiga morgon till sena kvällen.


Mest unga och gamla är det som är i farten. Ungdomarna
dricker och tittar på



Det sprutas med slangar, kastas med hinkar, sprutas med
pistoler osv.

Finns ingen chans att hålla sig torr om du lämnar tomten.


T.o.m. polisen som är ute för att dirigera trafiken är iförda
kroppskondomer av gummi för att inte bli blöta.


Kan tänka mig att dom som kan gå ut och inte bli blöta
är munkarna.


På kvällen blir det i vanlig ordning fyrverkerier. Det vi har i
Sverige på nyår är bara barnmat mot hur det fyrverkeriseras
i detta land.
Dagen efter ska jag kl 06 dra till Phuket Airport för att göra
en visaresa till Malaysia. Är ca 1½ timme där för att sen
återvända hem med ett nytt visa på 30 dagar.
På kvällen åker Lehna åter till Sverige så då får jag
ta över hundar och hantverkare som ska in i hennes hus
för att fördigställa allt.

Kennet är nu och fryser i Sverige. Antagligen har klimatet
fått honom att få sitt förnuft åter för nu ska det hända
Många är nu överlyckliga över att det åter blir matning
av varanerna på Rascha Noi och att Putte får göra sin show!!

Ska i dag ringa på ett hus åt Kennet. Blir fotografering av
intreörer för att sända så han inte hyr grisen i säcken.
Sen ska jag till mobiltemplet Big C för att kolla om det går att
få ett nytt simkort med samma nummer. Har en känsla av att
det inte går så att jag måste få ett nytt nummer nu när min
telefon inte går att hitta. Är det Sun som käkat upp den?

Föregående skrev jag innan tsunamivarningen kom så det
blev/blir inte som planerat.

Fortfarande utan telefon/simkort och har hört att det ska
ta upp till en vecka att få ett nytt.


Varning till alla strebrar!!!
Nu är det bevisat att rövslickeri kan
orsaka dvärgbandmask!!!!

Ha en bra nyårsafton

Sverker


Ha ett gott nytt år

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar