tisdag 21 februari 2012

Två ungar

Sawadee

Var ute på en tur när jag kom till en kyrkogård. Detta är en
kyrkogård där det inte finns gravstenar i vår bemärkelse.
Här är det bara en betongkon som är nedsatt vid fot
och huvud. Varför har jag ingen aning.
Tror inte det är några buddister som ligger här för vad jag
tror så är det här som sjözigenarna begravs.
Vet inte vad för religion dom hör till men många är
katoliker!! Enligt vad jag hört är att en missionär värvades
ett flertal med hjälp av en del plattor med öl!!


Det här måste väl vara en typ av familjegrav


Nu har Ruva redan nedkommit med två ungar.
Full rulle nu med mathämtning. Tror inte att hanen är med i
matningen.


På väg till flygplatsen så ser jag en skolbuss i full fart.
Typiskt thailändskt " Safety first"!!!


Full rulle med jobbet nu när Lehna är i antågande.

Här är det inspektion på gång.

Vad händer på kvällen när Lehna, Åke och jag är på väg hem efter
ett besök på A`s restaurang. Hon fryser!!
Dagen efter så är det sängläge med feber och nysningar.
När hon kom hem förra gången var det i rullstol.
Börjar tanten att bli gammal??
 Känner jag henne rätt så är hon på benen snart i full fart med att
springa runt i bodarna för att inhandla inventarier till huset.

Ha det så gott

Sverker

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar