torsdag 16 februari 2012

Inte så hög i hatten

Sawadee

Har kämpat som en galning med att få till medlemsregister i
föreningen Skandinaver på Phuket där jag blev vald
till kassör. Ett slit att gå igenom hela registret och kolla
vilka som betalt och icke. Registret har inte legat på
dator utan bara i en bok som varit rörig.
Sen är ju problemet när jag har skrivit in allt i datorn så
måste jag ju få någon att kolla så att alla mailadresser är ok.
Mischa har ställt upp och kollat mina dyslexiska krumbukter.
Nu äntligen är allt ok.

Vi håller också på att få i ordning den hemsida i föreningen
där vi kommit en bit på väg.

http://www.skandphuk.dinstudio.se/

Gå gärna in på sidan och kom med tips som vad vi bör ha med
eller ta bort.

Jag som har en stående rad på Lotto tycker att denna historia
från vitvarubosse är ganska festlig.

Mannen till sin fru:
- Vad skulle du göra om jag vann på lotto?
Frun:
- Ta hälften och lämna dej.
Mannen:
- Bra, jag vann 12 kr, här är 6 kr. Rör på bena...


När Sun  var nere på stranden för fiske så blev han inte
så hög i hatten.
Även en Rottis kan få respekt för fiskar!!

Lite för mycket av det goda tycker Sun


Såg också en vacker sjöjungfru


Nu har det även blivigt några som spelar boule på stranden.
Vi i Gubbhögens Boulklubb anser att spel med dessa klot
inte bör benämnas boule. Här är det ett gäng verkliga
amatörer som är i farten med klot som till sin storlek
är omkring den dubbla storleken av de riktiga.
Här är det bara tur och inte skicklighet som
spelar roll vilket vi naturligtvis inte kan godkänna.
Nästa fråga är ju naturligtvis!!
Var är ärtsoppan och punchen????


Dessa helvetesmaskiner finns nu hos varje välsorterad strandförsäljare-
Elverk som brummar och smäller hela tiden när det är någon som
beställer en fruktdrink.
Vid vår "bar" är det två stycken och hela tiden är det någon som är
igång och för ett helvetes oljud. Går inte att sitta där och läsa.
Går väl an om du har en solstol en bit bort.


Nu har vännen Åke kommit ner för en tvåveckors semester från den
svenska vintern. Kul med att någon kommer ner för då blir det lite uteäta.
Är inte speciellt kul att gå ut själv så det blir att man till vanligt
kokar ihop någonting själv.

Fast jag vet att det finns flera personer som äter frukost. lunch,
middag, kvällsmat och många mellanmål ute varje dag.
Även ett par pilsner slinker ner vid dessa tillfällen!!!


Typisk uteätare. Sitter i alla fall mjukt!!!

Ska i dag till Scandinavian Lagoon Recident för att äta lunch
och jobba med föreningens hemsida.
Ingen rast och ro!

Ha det gott

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar