onsdag 29 februari 2012

T.N.C. Cider för folk i farten

Sawadee

Jag undrar om Lehna är typen som vill hämnas?
 
Hon tog i alla fall med sig influensan tillbaka till Asien där den
ju brukar starta. Hoppas att den har växt till sig under vandringen
och nu slår till ordentligt tillbaka på asiaterna.
Hon har i alla fall piggat på sig och är nu med i gemenskapen på
stranden varje morgon.

Nu läggs sandwashen mellan plattorna.

Betongen fylls i och sen tvättas ytskiktets cement bort så
stenmaterialet i betongen framträder.


När den brunnit efter ett par dagar så syretvättas den så att
cementen som ligger som en hinna på klinkersen försvinner.


Dom arbetar naturligtvis utan ansiktsmasker och jag bara
tappar andan när jag andas in gasen som bildas.



Så här fint blir det.

Här är en mycket använt verktyg av byggare.
Med denna knackas det i betongen när det ska göras hål.
Enkel och billig, plastslang och stålspik.
En blivande skönhet som är med sina föräldrar nere på
stranden varje dag.
Tror hon lever på stor fot

I dag skulle köket monteras kl 10!! När Lehna ringde kl 11 och frågade
var dom var så fick hon reda på att målarfärgen inte torkat. Chefen
från firman skulle komma om en halv timme och "förklara". När han
kommit så sa han att det var omöjligt att göra underskåp med fem
 lådor. Lehna tog honom i hampan och drog med honom till ett köket
i ett av dom andra husen och visade att dom tillverkat sådana förut.
Tablå!! På måndag har han lovat att det ska bli montering. Han sa
faktiskt måndag 5/3. Den som lever får se.

Jag har nu funnit mitt dricka. T.N.C. Cider är drickat för oss i farten.
Nu vet jag inte vilka följder detta kommer att få, men det är
bara att vänta och se


Ha det bra

Sverker


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar