torsdag 2 februari 2012

(Snabelkaftan) Malaysia caftan Probosics untuk mandi

Sawadee

Många har visat ett intresse över dessa män som använder den speciella
urinoar som jag visade från Malaysia.



En fråga som framförallt många
kvinnliga bloggläsare undrar över är hur deras badbyxor ser ut, där
dom ska få plats med sin "snabel".
Naturligtvis så blir även jag smittad av denna nyfikenhet och sätter
 igång med att under söka saken.

Söker på bloggen men där finner jag ingenting.
Frågar runt bland alla thaivänner jag har, men tycker
att jag får undvikande svar överallt.

Vad åter står?
Jo det är bara att ta sig till det Malaysiska konsulatet
på Phuket.



Där träffade jag konsulinnan
Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil


Hon var väldigt tillmötesgående och besvarade mina frågor lätt
rodnande men med himlande ögon.
Hon förklarade att dessa fåtaliga, men eftertraktade män inte
har badbyxor som standard utan ett plagg som på malaysiska
 heter

Malaysia caftan Probosics untuk mandi
eller på svenska
Malaysisk snabelkaftan för badning.

Denna badutrustning ser nästan ut som en vanlig muslimsk dress
men hemligheten ska finnas inunder.
Enligt konsulinnan så är enda chansen att undersöka detta, att
åka till Malaysia och ordna en date med en "snabelman".
Hon lovar att det kommer du aldrig att glömma!!

Hon påpekar också att man absolut inte får uppmana dessa
snabelmän att utföra Helikoptern!! Ett flertal olyckor har inträffat
vid dessa tillfällen. Både personliga och meteriella skador
av större art har blivigt följden.

Man undrar var snabelskorna fått sitt namn efter? Det är
väl bara fantasin som sätter stopp, eller????

Klar för ett dopp i havet med sin snabelkaftan

Vilken skillnad på åtgången av textilier mellan
snabelkaftanen och mina badbyxor






Vaknade i natt efter en ruskig mardröm.
Jag och mitt första X var på en stor fest på Centralbadet i
Uppsala. Det var olika bufféer i alla omklädningsrum, bar
i entrén, orkestrar som spelade på olika platser. Alla bekanta
från 60 och 70-talet var med, så ni som känner dom kan ju
förstå att det var full rulle. Tyvärr så kunde vi inte vara med
helt i festandet för vi skulle åka bort tidigt dagen efter och skulle
gå hem tidigt. När vi är på gång att lämna festen så kommer
värdinnan (Inger Sjöberg) och lämnar en jättepåse (typ stor
chipspåse) till mig med kola och lakrisrullar som tröst.
Då händer det otroliga!!! X-et tar ifrån mig påsen och lämnar
den åter till Inger med orden "Sverker äter inte remmar"!!
Du kan ju förstå att kallsvetten flödade och varför hon blev ett X!
Jag tycker att Karin Granvik har träffat mitt i prick
med sitt inlägg på Facebook!!!!


Som man naturligtvis kan utläsa av dessa rader, är ju att vi män inte
har det så lätt som många kvinns tycks tro.
Vi kämpar för allt vi kan och räcker ändå inte fram.
Fram för karlar med begynnande flint, liten ölmage,
slappa muskler,hår i öron och näsa, dålig hörsel,  osv.

Det är någonting att hålla i handen när åskan går!!
Ha det gott
Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar