torsdag 29 december 2011

Lina, Sverker & Gittan med i penningstinn såpa på TV

Sawadee

Jag vaknade i natt vid 3-tiden och var helförbannad över detta. Jag hade en
dröm som var så helt fantastisk och ville inte att den skulle vara slut!!
Efter några minuter när min besvikelse lagt sig så blev det ett
skrattande så jag fick kramp i magen.

Jag, Lina och hennes moder Gittan var med i en såpa i en av kanalerna.
Denna såpa var av typ Mästarnas Mästare med utslagning.
 Vi hade avverkat första grenen som var att gå igenom en slalombana
på ett tomt oljefat. För mig var det ju ingenting för det gjorde vi ju
när jag var barn. Gittan och Lina imponerade också.

Så här salig kände jag mig efter tunnvandringen

Gren två var att köra en typ av gokart ner i en rodelbana. Denna gokart var
bara halvautomatisk, 2-växlad och gick inte fortare än 15 km/tim. Nu hade vi
dagen innan av en tillfällighet pratat med varandra om de  thailändska
motorbikarna som också är halvautomatiska. Om man trycker ner växelspaken
lite grann så inträder en kopplingseffekt. Naturligtvis så slog vi alla tre
banrekordet så det sjöng om det när vi kopplade ur motorbromsen på
detta sätt.  Självklart hade jag den bästa tiden!!

Gittan under matpaus i övningarna

Vid gren tre blev jag helt skärrad då det hela skulle utspelas i/från ett
rum på 8 våningen. Jag såg en elvinsch i fönstret och trodde att
det skulle bli fasadklättring ner till backen med viren som back up.
Jag som är höjdrädd höll på att smälla av!! Turligt så var det lite problem
med vinschen så det tog lång tid innan det hela skulle börja, så jag blev
ganska lugn. Under tiden talade jag med en av producenterna och sa att det
var kul att dotter och hennes moder var med i samma tävling som mig. Detta
var hon inte medveten om och hon försvann in i ett annat rum där jag hörde
henne berätta detta för några andra personer. Dessa blev överlyckliga över
detta besked efter att kollat hur vi låg till i tävlingen så skulle dom fixa
så att vi tre skulle vara dom 3 deltagarna i finalen. "Tänk vilka rubriker i
aftontidningarna och maxade tittarsiffror" var vad jag hörde.
När jag skulle ut genom fönstret så berättades det för mig att det inte
var klättring, utan att jag med en fjärrkontroll skulle styra min fart
ner i älven som rann nedanför. Ganska skönt besked måste jag säga.
Nu blev jag så djävla rädd i alla fall att jag under nerfärden inte kom
mig för att trycka på knappen som skulle bromsa farten så
naturligtvis blev det ett  djävla plask och nytt banrekord igen!!!!
Måste säga att jag är imponerad av Gittan och Lina som också
fixade detta!!
Vid en paus så kom vi överens om att alla vinstpengarna skulle vi
dela om det var någon av oss som vann någonting.  Det var flera
mille till dom i finalen.
Naturligtvis berättade jag inte om vad jag visste och hört.

Lina vila inför fjärde grenen

Fjärde grenen var att gå genom en stor bur med levande lejon som
satt på en typ av lådor efter kanterna. Nu visste jag att Lina och
Gittan hade fixat detta före mig. Att Lina klarat det förvånde mig inte
för hon kan tuffa till sig, men att Gittan klarat av det var ett litet mysterium.
Antagligen så har hon stor rutin att spänna ögonen i chefer och arbets-
tagare och visa respekt! Troligtvis så gjorde hon detta med lejonen
så dom blev rädda och gjorde på sig i pälsen av skräck.
Jag måste erkänna att jag kände mig mycket villrådig hur jag skulle klara
av detta. Plötsligt så dyker en bild upp i mitt undermedvetna!!!
I gamla serietidningar har jag ju sett att en lejontämjare har en
hatt typ King vid gränspolisen (bred och rund) en piska och i vänster
hand en pinnstol som han har mot lejonen. Självklart finner jag dessa
saker i en stor låda med utrustning som fick användas.
Väl utrustad och på gång in i buren, så vaknar jag!!

Så här såg jag mig inför mötet med lejonen

Först så blev jag så djävla besviken av alla vinstpengar som vi missade
Min karriär i parkerna som lejondomptör försvann ju också!
Så framtiden för en pensionär ser inte ljusare ut.
Funderade också varför Linus (sonen) inte var med i det hela och
fick efter några timmar troligtvis ett svar. När jag Skypade med
honom så berättade han att han hade problem med barnvakt i
veckan och då kan han ju inte vara med och tävla på detta sätt.
Det är otroligt vad en förvirrad hjärna kan ställa till det ibland
men det är ju bara så festligt hur det kan bli!!
Det är ganska otroligt vad mycket jag drömmer här nere men
denna dröm tar priset. Hoppas att det kommer flera tokroliga
som jag kan dela med mig av.

สวัสดีปีใหม่

Vilket uttalas
Sawadee pi mai
och betyder

Gott nytt år
önskar

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar