lördag 24 december 2011

Julsnappsen fixas, bankomaten får tuoppuck

Sawadee
Här är väl den värsta julstämningen som man kan uppleva här



Man tror inte det är sant!! Jag var i bankomaten och fick ut
500 baht för mycket!! Efter att jag fått mina pengar så öppnades
luckan igen och där var en 500 hundring.En fransman tyckte att jag
skulle sätta in kortet igen för att få upp luckan igen och kanske få
flera sedlar.
Men jag har precis läst en bok hur knarkare lurar turister vid
bankomater så den gick jag inte på, för jag hade fått
ut det jag skulle ha + 500 hundringen!!!!
Jag åkte till banken för att kolla mitt uttag och det stämde
så där satt jag med 500 baht över!! Jag ville lämna sedeln till
tjejen i banken men hon vägrade att sedeln.500 baht extra så
det är bara att tacka och ta emot.
Vad mer kommer att hända denna dag???

Den nya "glasskivan" är nu på plats och arbetsytan i köket är
nu som vanligt. Skivan är rest från taket på Lehnas hus.

Fiskarna vid poolen är också nu rentvättade och pryder sin plats


Fattas nu bara inkoppling av pump och filter innan nästa dopp
kan ske. Pumphuset är också klart förutom dom nya plåtdörrarna
som ska på plats. Man lär så länge man lever! Så lite trädetaljer
som möjligt för det tar så otroligt med stryk i detta klimat.

Så nu är det bara att sätta igång med julförberedelserna.
Inhandlade en flaska vodka som jag ska omvandla till
OP Andersson. Fick av dotter Lina en påse med kryddor
som ska fixa till det på 24 timmar. Hemgjort brukar vara bäst
som dom säger i Norge.


Här är ingredienserna, fast ölen är till han som blandar

Här filtreras hela härligheten
Jag har nu under 2 veckor varit stadig kund på motorbike verkstaden.
Med 4 olika fordon har det hela tiden varit något problem.
Det har varit skit i förgasarna på alla, fastrostad chokevire, skrikande
bromsar, hastighetsvire som gått av, pajat batteri, inget framljus,
instrumentbelysning som saknas, punktering, bromspedal som
fått sig en smäll och måste värmas och böjas osv.



Här får man inte ha fingrar som prinskorvar när det ska bytas lampor

Gummiplantaget som röjdes för ett år sen och som vi befarade
skulle bebyggas är nu en "blomstrande" odling.
Det är massor av växter/grönsaker som jag inte har en susning
om vad det är, men lite känner jag till.

Bananplantor finns i mängder


Lemongras


Papaya

Och naturligtvis massor av ananas

Nu är gipsplattorna på plats i Lehnas vardagsrum

Soluppgång på julafton. Fast det känns lite ruggit så tror jag inte
att det kommer att bli en vit jul.



Glömde att sätta upp strumpa i går kväll så här sitter man utan
någon morgonpresent.
Ska i år lyssna på dotorn och julottan. Här är den på en perfekt tid.
Klockan 13!

Nu är skyltarna uppe och det är bara att vänta på spekulanterna

Naturligtvis blev det fel på skylten. men husse fixade till det hela med lite
tuschpenna'som vanligt. Alltid blir det fel och som en sann dyslektiker så ser
man inte det förrän man är hemma.

Ha en trevlig jul önskar

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar