måndag 2 januari 2012

Gott nytt 2555

Sawadee

Inte så konstigt att man känner sig lite trött!! Här i Thailand är det nu
år 2555 och själv är jag född 1945 så min ålder blir ju 610 år.
Måste i alla fall erkänna att jag känner mig väldigt pigg för
att vara så gammal.

Äntligen blev det en tur ut till "vår" ö Bon Island. Mats o Lek stod
för arrangemanget,
Tyvärr så var ju inte maten vad den var på den gamla goda tiden

Här pratas det gamla minnen mellan Rosi och Lek

Mats och Biffen ser tankfulla ut

Här njuter vi av solen


 Vad är det som händer på ön?? När jag är nere med Sun på stranden
så ser jag ofta rök från ön. 
 
Här hålls det på med att bygga en trappa upp


Och stora delar av ön är nu röjd. Vad är på gång??


Högvatten så det var inte mycket strand vi hade


Här är en som fick massvis med motion

Vacker fisk som låg på stranden

Åter hemma


Här är det förfest inför nyårsmiddagen

Vi fick laga till vår mat själva men det gjorde ju inget för det var ju
bara att välja det man gillade.

Det är otroligt vad det används fyrverkerier i detta landet. Från skymningen
till långt in på natten flyger det massor av raketer upp mot himlen.
Nu är det ju inte bara på nyårsafton som det smäller.
Det börjar flera dagar innan med ett helt vilt skjutande.


Nu är det full fart med spacklingen på Lehnas hus

I dag 2:a januari är det helgdag här i Thailand så det är en extra dag
att vila upp sig på.
Har varit en mulen morgon och tidigt var det också regn.
Jag har nu varit här i 2,5 månader och inte haft regn varken morgon
eller kväll när det är dags för hundturer. Får se hur länge jag klarar
mig innan det blir regn vid hundturerna.
Ha en god fortsättning på det nya året
Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar