fredag 16 december 2011

Till sömmerskan igen (ta bort stygn)

Sawadee

Har nu varit utan Internet i nästan 2 dagar. Trodde att jag missat en
räkning och ringde ( en väntan som slår det förra rekordet från
Sverige med hästlängder ) för att kolla var närmaste kundservice
fanns. Inte var det felande betalning som var orsaken utan något
annat fel. Thai med dålig engelska skulle vägleda datagurun att
lösa problemet. Inte fan gick det. Reparatör kommer tomollow.
Jag stänger av och på ett flertal gånger under dagen men inget
händer. På em ringer reparatören och då sätter jag åter igång
helvetesmaskinen och då fungerar den naturligtvis!!! Varför råkar
jag ut för detta?? Det är inte första gången!!!
Nu funkar det i alla fall. Hur länge???
Här är låten för oss levde på det glada 60-talet. Tacka Radio Nord
för att den blev poppis i Sverige.
Jag var själv i England när jag fick brev om att den var etta på
"tio i topp" och jag hade inte en aning om vad det var för låt.
Ingen i England visste inte vad det var för någonting. Kanske inte
så konstigt när den blev spelad i Sverige som enda land.
Vilken kulturförlust som världen missat:
 Var på luciafest (50-årskalas) hos vår hyresgäst Nini och det var
ju en upplevelse. Nästan bara franskspråkiga gäster så jag var
väl ovanligt tyst på detta party. Han fick sig en passande present
nu när det inte gick att få tag i en dito groda.
Nini till höger

Vem drog ur proppen??

Nu är det en period med lågvatten både på morgon och kväll så Sun
får ägna sig åt fiske och älsklingspinnen får vila

Här vilar pinnen

Vissa dagar är det lång väntan för surfarna på vågen med stort V

I dag var inte dagen
För dom här grabbarna var det i alla fall en bra dag som vanligt.
varje morgon när vi är på stranden kommer dom hem med
massor med fisk.
På kvällen far dom ut igen. Dom skiljer sig från dom vanliga sjö-
zigenarna med att jobba regelbundet och ser inte ut att lägga
pengarna på jästa drycker och starta fisket när ölen och
pengarna är slut.


Det är färggrannt i fångstlådorna


Nu är det full fart på reparationen av betongplattan som har säckat
ihop och var på väg ner i avgrunden. Som tur är det inget problem
med muren. bara dåligt med fyllning och thaiarmering. Ett mycket
vanligt problem. Fast vi hade en svensk byggare som var kontrollant.


Kolla in mot muren hur det har fattats massor
Pumphuset måste också bort

I morgon lördag så är det dags igen att dra till Phuketn International
Hospital och träffa sömmerskan. Nu ska hon ta bort trådarna som
kom till efter att Tjejen och Jets sprang framför motorbiken på
hemresan från 50-årsfesten. Jag fick veja kraftigt höger och på två
hjul är det inte lätt att styra. En liten elstolpe stod i vägen och träffade
mitt finger. Ett stygn på smalbenet blev det också.
Kanske jag kan komma upp i Börje Salmings klass snart??

Nästa foto är inte för bödiga personer.
Sluta här!!!!!!!!!





Tur att man har försäkring, men det kostar ju inte så mycket med småskador.
Men man kan ju inte veta om det kommer till en större olycka så
det är bättre att vara på den säkra sidan.
En sådan här skada är det inte värt att hålla på med skadeanmälan för det är ju bara småpengar det rör sig om fast det var röntgen och hela paketet.
 
Ska verkligen överväga förslagen efter förra olyckan att jag ska gå över
till rullator och full isheckeyurustningt.
 
Sköt om er och kör försiktigt
Sverker


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar