måndag 12 december 2011

Nu är Mischa på tapeten/Nostalgi

Sawadee

Nu kan man säga att Mischa är på tapeten. Inte nog med att han
är en djäv.... på fruntimmer, han är också en expert på kaffe.
Han uttalar sig på nätet med en självsäkerhet som man bara
kan ha om man bott i Gevaliastan.

http://gingmalee.blogspot.com/2011/12/laddad-for-luciakaffe.html

Nu har tidens tand hunnit i fatt Fjolljollen. Tyvärr så går en epok
i graven. Tänk så många turer vi har haft med denna båt.
Det är så otroligt många dags- och inte minst flera turer
med övernattningar som jag aldrig kommer att glömmas.
Kennets fantastiska mat, klarblåa vatten, stränder med
vit och härlig sand, varma bad, varaner, havssköldpaddor,
hajar, hemfärder i månsken, sönderbrända kroppar,
sjözigenare som spelade musik på tomburkar, plastdunkar
trädstammar och sjöng.
Tycker att du kommer tillbaka Kennet för det här kan vi
inte vara utan!!!! Inte du heller, men det har du inte förstått
ännu!!!!


Den är i alla fall ordentligt förtöjd. Undrar hur många liter Shang (öl ) som
denna båt har transporterat på sina turer?

Lite av ett små dinusarieskelett

Nostalgi!!!!
Här är lite bilder från turer under åren.

Här är bidrag till lunchen. Kolla in huvudbonaden!!

Här är de lokala kockarna i full swing

Här är det sjömat som gäller

Här är slappa gänget som bara väntar på maten

Här jobbas det för fullt!! Eller??

Se bara på vattnet, Tyvärr ser man inte hur vitt sanden är.

Vatten från två sidor

Zigenardykning med luftslang i cyklop.

 Efter en jobbig dag där även hunden är helt färdig är det dags för att sova 


Efter allt festande så var det denna person som fick ta ansvaret för
att få alla säkert hem.


Titta bara på detta gäng så förstår ni att jag blev tvungen att ta allt ansvar!!

Jag bara säger att det är härliga minnen som jag inte kommer att glömma
och jag är otroligt lycklig att jag har dom i mitt bagage.
Tänk att sitta på hemmet och kolla detta i datorn.

I dag har det varit Thailands nationaldag. Inte fan märks det
förutom att bankerna och komunhuset är stängda.

På torsdag blir det en liten minitur till Bon Island med Lehna, Mats,
Rosi, Mischa?, Lek, Sun, och  jag. Mackor är beställda från vår hyresgäst
Nini och dricka tar vi med oss själva. Hoppas att vädret är som vanligt
med solsken.

Ha det gott

Sverker


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar