torsdag 14 april 2011

Vatten i mängder

Sawadee
Ja då är den stora vattensprutardagen över för den här gången.
Det ni ser på bilderna förekommer på varenda gata och väg i hela
Thailand. Det går inte att beskriva utan måste upplevas.
Ni som varit med på vattenkrig på kollo ska veta att det
är småpotatis mot hur thaiarna krigar med vatten
Norrmännens 17:e maj kan bara slänga sig i väggen!!
Det här är FEST med stora bokstäver.
Bilderna nedan har jag stulit på nätet för det går inte att
gå ut med kamera om det inte är en undervattens modell
eller du sitter i en bil och fotograferar.
Var i går bjuden på BBQ hos en granne där thaiarna berättade
att i dag skulle dom runt till 10 tempel och mumla böner och
tända rökelse. Varför dom måste besöka flera stycken hade
dom inte någon bra förklaring till annat än att dom skulle
sova bra på natten. Mitt förslag att besöka 1 tempel och
sen ta 1 eller 2 sömntabletter möttes inte med
förtjusning fast dom skulle få lika bra sömn
om inte bättre.
Har i dag hört en fras på thinglish som jag ska notera!
"Ledsen men vi har ingen större" = "Solly have no
bigger more". Den är bara sååå härlig!
Fukt när den är som värst
Bilarna blir i alla fall rena Ska börjas i tid Kläderna behöver väl inte tvättas. Bara hänga på tork Ni som vill ha lite spänning i livet kan ju fundera på att köpa denna tomt. Lite lutning skadar inte när regn- perioden kommer och vattnet ska bort. Garanterat att du inte behöver dränera. Kanske bara några pålar så inte tomten glider iväg med hus och allt. Gå in och kolla på svenskaturistföreningen/kapellskär Sen på se & göra får du se om mina strömmingsfiske turer som ska startas när jag kommer hem. Hoppas på en varm och skön juni när jag sitter på havet och rycker upp havets guld. Håller på och småpackar lite varje dag för om det blir den 20:e som hyresgästerna kommer. Naturligtvis hoppas jag på att det blir en fortsatt fördröjning. Satt och gick igenom mina bilder i datorn och såg då havet av vitsippor som finns vid vår brygga. Lite rycker det i högerarmen att få spela boule och ljuga lite med gubbarna. Ha det gott PAF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar